Bromma: Säljledare/Kassaledare till Maxi ICA

Bromma: Säljledare/Kassaledare till Maxi ICA

Arbetsbeskrivning

Befattning: Säljledare/Kassaledare

Rapporterar till: Försäljningschef

Säljledarens/Kassaledarens roll;

Är att driva och utveckla avdelningen mot uppsatta mål tillsammans med medarbetarna.
Bidra till god stämning och arbetsglädje, vara ett föredöme och säkerställa att alla följer de regler och rutiner vi har.
Säljledaren/Kassaledaren har även ett ansvar att verka för hela butikens bästa och fördela resurser på bästa sätt.
Ansvarar för att avdelningens maskiner och utrustning fungerar och felanmäla vid behov.
Kassaledaren är ansvarig på kvällen för att personalen följer våra säkerhetsrutiner vid hemgång.
Arbeta och fatta beslut i linje med företagets värderingar;
S tolthet. Professionellt, Enkelhet, Glädje, Engagemang, Lojalitet (SPEGEL).
Budget & Verksamhetsplanering

Driva sin avdelning utefter uppsatta mål och budget.
Följa upp budget veckovis med samt vid behov upprätthålla handlingsplan för åtgärder tillsammans med Försäljningschef.
Resursfördelning & Bemanning

Arbeta för en effektiv drift och komma med förbättringsförslag till Fc för en optimerat schema.
Säkerställa att medarbetarna tar rast enligt schema.
Ta ansvar för hela butiken om FC och BC är frånvarande.
Daglig butiksdrift ;

Arbeta efter våra checklistor/rutiner på avdelningen samt uppdatera dessa vid behov.
Arbeta för att vi har en inspirerande butik där vi jobbar med merförsäljning, fullt i hyllan och frontade hyllor.
Arbeta för en god drift där vi har säljande exponeringar och god hyllvård samt arbeta mot uppsatta mål i AOB (scorecard).
Planera inför kommande veckor, storhelger, kampanjer mm, samt uppföljning i samråd med Fc.
Boka in och förbereda demos i samråd med FC.
Ansvarig för att löpande inventeringar genomförs enligt plan på den egna avdelningen.
Kontrollera leveranser och bocka av mot följesedel.
Service & Försäljning

Bidra till att nå det övergripande målet genom att alltid prioritera kunden och ge ett professionellt kundbemötande.
Vara lyhörd inför kundens behov och önskemål.
 

Sortiment & Pris



Arbeta med att pris- och sortiment sätts enligt våra riktlinjer.
Få in nyheter i hyllan/revideringar.
 

Ledarskap



Säkerställa kompetensen hos medarbetarna så att arbetet utförs på rätt sätt.
Ge bra förutsättningar!
Du skapar engagemang och samsyn hos dina medarbetare och leder dem mot uppsatta mål samt bidrar till en stark laganda.
Vara coach/bollplank till medarbetarna i den dagliga driften.
Ge daglig feedback, se och uppmuntra medarbetarna samt ge utvecklande feedback vid behov.
Ständigt arbeta efter principerna i Ledande butiksdrift och vara drivande att utveckla/följa upp arbetssätt och rutiner.
Introducera praoelever/praktikanter i arbetet på avdelningen utefter deras förutsättningar.
Introducera nyanställa i arbetssätt/rutiner på avdelningen.
 

Arbetsmiljö, Säkerhet & Brand, Egenkontroll

Ansvara för att alla rutiner följs enligt gällande regler.
Verka för en trygg och säker arbetsplats och vidta åtgärder eller rapportera till Försäljningschef vid behov.
Vara lyhörd för hur personalen mår (trivsel, stämning, konflikter mm) och vid behov signalera detta till Försäljningschef.
Utföra punkterna i Egenkontrollsprogrammet (IDE) dagligen på sin avdelning för att säkerställa att vi hanterar och säljer säker mat.
Sätta recept med innehållsförteckning och allergener samt att säkerställa att produktionen överensstämmer med recepturen.
Utföra ålderskontroll enligt överenskommelse på åldersbegränsade varor.
Information

Komma förberedd till möten enligt agenda.
Föra vidare information från Driftmöten till medarbetare om fattade beslut och stå bakom dessa.
Ta aktiv del av information på informationstavlor, mail, ipool, mm.
Tänk på att den information du får ska stanna inom företaget av sekretesskäl.
Ramar & Riktlinjer

Lagar och avtal
 Butikens affärsplan, affärsidé, vision och värderingar
 Butikens policys, riktlinjer och rutiner – Personalhandbok.
Viktiga personliga egenskaper som ledare

Lyssna och vara lyhörd mot personalgruppen och ta tag i önskemål/problem som dyker upp.
Våga Vara Ledare genom att vara en ledarförebild gentemot medarbetare.
Våga ställa krav och kliva fram som ledare.
Våra ledarkriterier; Tydlig, Driven, Positiv, Engagerad, Lagspelare, Lyhörd.
Kompetens/erfarenhet för att lyckas i rollen som Säljledare/Kassaledare;

Tidigare butikserfarenhet och god kunskap inom butik.
Erfarenhet av budget- och resultatansvar för sin avdelning.
Personalansvar – erfarenhet av att framgångsrikt leda andra.
God vana och kunskap av pris- och sortimentsarbete, årsplanering försäljning
God datorvana – gärna av ICA´s system, AoB, Store Office, Min Butik

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jobbakuten ICA Maxi Bromma
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 augusti 2021
  • Ansök senast: 13 september 2021

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

Butiksmedarbetare, team fäsk, Willys Hyllinge Handelsplats

Butiksmedarbetare, team fäsk, Willys Hyllinge Handelsplats

25 november 2024