OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brottsoffermyndighetens övergripande mål är att främja brottsoffers rättigheter samt uppmärksamma deras behov och intressen. Uppdraget utförs inom fyra verksamhetsområden; brottsskadeenheten, kunskapscentrum, Brottsofferfonden samt regressenheten. Myndigheten finns i centrala Umeå.
Brottsoffermyndigheten prövar ansökningar om brottsskadeersättning. När ersättning betalats ut återkräver myndigheten så mycket som möjligt av de utbetalda medlen. Återkraven handläggs av regressenheten.
Vi söker nu en beredningsassistent till regressenheten. Din uppgift blir att i nära samarbete med övrig personal ansvara för de kansliartade funktionerna på enheten. Det innebär bland annat att du genomför utredningsåtgärder om privatpersoners personliga förhållanden, registrerar ärenden, diarieför handlingar, hanterar betalningar samt utför andra administrativa uppgifter.
Du ska ha erfarenhet av administrativt arbete. Erfarenhet av arbete på myndighet och ärendehandläggning är meriterande. Du har gymnasial utbildning och behärskar svenska språket väl. Kunskap i andra språk är meriterande men inget krav.
Vi söker dig som är positiv, engagerad och vill arbeta i en miljö där arbetsuppgifterna kan variera men kanske inte kommer att förändras. Du har hög arbetskapacitet och är stresstålig. Du är duktig på att samarbeta samtidigt som du kan arbeta självständigt och känner ansvar för hela verksamhetens behov.
Anställningen avser en tillsvidareanställning med provanställning, heltid. Tillträde augusti månad. Vi tillämpar individuell lönesättning. Vi eftersträvar mångfald och jämn könsfördelning.
Frågor om arbetet besvaras av enhetschef Sten-Håkan Sidebo, 090-70 82 15. Välkommen med din ansökan senast 25 maj via e-post till registrator@brottsoffermyndigheten.se eller per post till Brottsoffermyndigheten, Box 470, 901 09 Umeå.
Bifoga sedvanliga ansökningshandlingar inklusive intyg samt ange dina löneanspråk. Märk din ansökan med ref.nr.4640/20.