OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM FÖRETAGET
Mera Assistans i Malmö AB är en IFA-godkänd assistansanordnare som fokuserar på ständigt pågående förbättringsarbete inom en bransch som präglas av lagar och rekommendationer. Mera Assistans hjälper personer med assistansersättning genom att vara anordnare av assistansen som de är beviljade från Försäkringskassan eller kommunen.
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en brukaransvarig som främst har till uppgift att hjälpa brukarna att göra ansökningar till Försäkringskassan och kommunen. Det kan exempelvis gälla ansökan om assistansersättning, tillfälligt utökat antal timmar, bostadsanpassning, bilstöd eller bostadstillägg. Detta innebär kontakter med brukarna, anhöriga, Försäkringskassan, kommun, läkare, skolpersonal och andra relevanta samarbetspersoner.
Eftersom vi är ett litet kontor så blir arbetsuppgifterna varierande.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med socionomutbildning eller likvärdig högskoleutbildning. Du ska vara bekväm med att möta människor som har funktionshinder och även människor med annan kulturell bakgrund. Vi söker en person som inom givna ramar tar initiativ för att driva arbetet framåt och utveckla verksamheten. Vi söker också någon som har lätt för att skapa goda relationer, är analytisk och kan uttrycka sig väl på svenska i tal och skrift.