OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater, välkommen till vårt team!
BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group.
Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13,9 miljarder euro under 2020 och mer än 60 000 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö.
Ta ett steg vidare i din karriär - tänk framåt med oss.
BSH Home Appliances AB söker en Nordic Facility Manager som ska leda och utveckla kontor- och servicefunktioner på 7 kontor och ett lager i Norden. I rollen arbetar du både operativt och strategiskt. Du är placerad på kontoret i Solna och tillhör den nordiska organisationen för Inköp, Fleet och Facility Management.
Arbetsuppgifter och tjänsten
I dina arbetsuppgifter ingår det att förvalta hyrda fastigheter inom Norden. I rollen ansvarar du för att organisationen möter lokala arbetsmiljökrav, koncernens säkerhetskrav och att det finns dokumenterade processer för detta. I din roll kommer du att ha många kontaktytor med kollegor från Norden och Europa, myndigheter, hyresvärdar och leverantörer. Du kommer ha personalansvar för 2 anställda i Sverige och 4 anställda i Danmark som jobbar inom reception, post- och godsmottagning, vaktmästeri och systematisk uppföljning.
Erfarenhet, utbildning och person
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning, gärna högskoleexamen inom relevant område. Vi ser att du har flera års erfarenhet inom Facility Management och är van att arbeta i en nordisk verksamhet med ansvar för flertalet siter. Har du erfarenhet av personalansvar eller arbetsledning ser vi det som starkt meriterande.
I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid personliga egenskaper. För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är analytisk och systematisk i ditt arbetssätt. Som person är du strukturerad och noggrann och du trivs med ett arbete där det förutsätts att du är självgående. Du är kommunikativ och trivs med att nätverka.
För att trivas hos oss söker vi en person som är innovativ i sitt arbete och har en vilja att utvecklas och att utveckla. Då du arbetar i ett nordiskt team behöver du ha väldigt goda kunskaper i både svenska och engelska som är koncernspråk. Du har även goda kunskaper i Office-paketet, speciellt i Excel och Powerpoint. Du skall ha B-körkort.
Kontaktperson
I den här rekryteringen samarbetar BSH med Jefferson Wells. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sophie Karlsson på 0722- 38 51 07. Urvalet kommer att ske löpande så tveka inte att skicka in din ansökan direkt. För mer info om BSH och deras produkter, vänligen se https://www.bsh-group.com/
Välkommen in med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lundqvist