OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i ett starkt team och bidra till en trivsam arbetsmiljö tillsammans med dina kollegor?
Då kanske det är dig vi söker till vår butik i Häggvik!
Dina utmaningar:
Vi förväntar oss att du som budbilschaufför/butikssäljare ska vara serviceinriktad och ha mycket goda kunskaper om hur en bil fungerar. I din roll ska främst utföra lagerarbete, men butiksförsäljning kan även förekomma. Du ska engagera dig i våra kunder och ha viljan att ge dem det där lilla extra som gör att de kommer tillbaka till oss. Du är en lagspelare som har lätt för att arbeta i team och bidra till helheten. Du är redo att arbeta hårt och känner och tar ansvar för ditt arbete.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Uppackning av varor, påfyllning av varor i butik samt inventering vid behov
- Hålla god ordning och reda på lagret och i butiken
- Hjälpa kunden med enklare montering vid behov
- Via telefon serva våra verkstadskunder
- Köra budbil
- Sälja in förbrukningsvaror/sortiment till verkstäderna och sköta eventuell påfyllning
- Säkerställa att returer från kunden tas med tillbaka till butiken och behandlas på korrekt sätt
- Arbeta med försäljning av varor
- Ta emot leveranser vid behov
Erfarenhet/Personliga egenskaper
- Har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande, meriterande med fordonsteknisk inriktning
- Arbetslivserfarenhet från liknande bransch
- God fordonskunskap är ett krav, erfarenhet från verkstad är meriterande
- Noggrann, ansvarsfull samt service- och kundfokuserad
- Positiv inställning och lösningsorienterad
- God förmåga att uttala sig i såväl tal som skrift på svenska
- Datorvana
- B körkort
Tjänstens omfattning
- Heltid 100%, tillsvidare, vi tillämpar 6 månaders provanställning
- Placering: Häggvik
- Startdatum: Snarast möjligt
- Lönesättning enligt kollektivavtal
Låter detta intressant är du varmt välkommen in med din ansökan. Ansökningar kommer att hanteras löpande varvid eventuell anställning kan komma att ske innan annonstiden har gått ut. Svar kan komma att dröja lite då semesterperioden är inledd.
För oss som arbetar på Mekonomen är mångfaldsfrågor en del av vår vardag. Vi strävar därför efter en högre representation av medarbetare med internationell bakgrund, en jämnare könsfördelning och en åldersstruktur som på bästa sätt representerar våra kunder. Vi är mycket stolta över vårt senaste resultat i medarbetarundersökningen som är 4.5 av 5 på området Mångfald och inkludering.
Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC).
Välkommen in med din ansökan!
Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.