OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Konsument Uddevalla
Konsument Uddevalla är organisatoriskt placerat i en enhet inom kommunledningskontoret.
Kontoret finns i Rådhuset på Kungstorget mitt i centrala Uddevalla.
Vi erbjuder budget- och skuldrådgivning till personer i Uddevalla kommun och konsumentvägledning förutom i Uddevalla även till personer i våra samarbetskommuner Munkedal, Tanum, Sotenäs och Strömstad. Vi arbetar även förebyggande inom de båda områdena.
Vi har som målsättning att på ett proffessionellt och kompetent sätt erbjuda rådgivning inom 24 timmar för konsumentvägledning och inom 3 veckor för ett förstamöte inom budget- och skuldrådgivning. Arbetsgruppen består av 3 konsumentvägledare/budget- och skuldrådgivare varav en kommer att gå vidare till annan anställning och en kommer att gå i pension. Vi söker nu 2 medarbetare till dessa befattningarna.
Arbetsuppgifter
Som konsumentvägledare/budget- och skuldrådgivare informerar man, ger råd och stöd i ekonomiska frågor till de medborgare som vänder sig till kontoret för att få hjälp. Konsumentvägledarrollen handlar om att med stöd av svensk konsumentlagstiftning vägleda personer som har frågor gällande vara/tjänst de köpt av näringsidkare. Som budget- och skuldrådgivare arbetar man med budgetrådgivning, skuldrådgivning samt hjälp före, under och efter en skuldsanering. Arbetsuppgifterna fördelas inom arbetsgruppen.
Kravspecifikation
Du har eftergymnasial utbildning som jurist, ekonom, socionom, beteendevetare eller annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Tidigare erfarenhet inom något av arbetsområdena, helst båda samt erfarenhet av förebyggande arbete. Goda kunskaper inom privatekonomi och vana att kontakta företag/myndigheter. Gärna flerspråkig och kunskaper i att tala inför grupp.
Vi söker dig som är trygg, stabil och har självinsikt. Du tar ansvar för dina uppgifter, tar initiativ, driver dina processer vidare och uppnår resultat. Du samarbetar bra med andra och delar med dig av kunskaper och erfarenheter. Du har ett professionellt bemötande gentemot människor i utsatta situationer och lätt att tala för många personer samtidigt.
Under rådande omständigheter med Covid -19 sker det mesta arbetet digitalt via telefon, mejl och Teams.
Vi tillämpar årsarbetstid (flextid) och möjlighet till växling av semesterdagstillägg till fler semesterdagar. Vi har även en friskvårdstimme per vecka.
Välkommen med din ansökan till ett spännande och utvecklande jobb och engagerade arbetskamrater.
Intervjuer kan komma att ske löpande innan ansökningstiden gått ut.
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annette Nyman / Verksamhetsledare
0522-69 60 49
Britt Ahrin, Chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 5696628
Malena Jansson, konsulent
0522-696136
Helene Albertsson, konsulent
0522-696123
Britt Ahrin, chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 569 6628
Malena Jonsson, konsulent
0522-696136
Åsa Andersson, Personalchef (nås from 16/3)
0522-69 7722
Karin Wånggren, Lönechef
0522-696073
Åsa Andersson, Personalchef
0522-69 7722 (nås fr.o.m. 16/3)
Agneta Andersson, HR-strateg
0522-696078