Budgetsamordnare- arbeta med budgetfrågor på Kulturdepartementet

Budgetsamordnare- arbeta med budgetfrågor på Kulturdepartementet

Arbetsbeskrivning

Enheten för civila samhället och nationella minoriteter, Kulturdepartementet 
Vill du arbeta med budgetsamordning och myndighetsstyrning samt ha ett meningsfullt arbete tillsammans med kunniga kollegor på Kulturdepartementet? Då kan det vara dig vi söker!

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Kulturdepartementets enhet för civila samhället och nationella minoriteter ansvarar för uppföljning, samordning och utveckling av frågor om nationella minoriteter, urfolket samer, ungdomspolitiken, civila samhället, trossamfunden och begravningsfrågor.

Som budgetsamordnare hos oss arbetar du med långsiktig planering, strategisk styrning och problemlösning i frågor inom budgetsamordning och myndighetsstyrning. Snabba beställningar och administrativa uppgifter ingår också i arbetsuppgifterna. Arbetet innebär ett nära samarbete med övriga medarbetare på enheten liksom med departementets övriga budgetsamordnare. Du arbetar under en fortlöpande och nära dialog med såväl enhetens och departementets ledning som med kollegor inom andra departement, myndigheter och organisationer inom det civila samhället. Arbete med frågor inom enhetens övriga områden kan också bli aktuella.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund
Vi söker dig som har en högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms vara relevant. För att lyckas i tjänsten krävs att du har kunskap om den statliga budgetprocessen samt att du har god förståelse för kraven som ställs på arbete i en politiskt styrd organisation. Vi ser att det är meriterande om du har kunskap om finansiell analys och kunskap om enhetens sakområden.

Du behöver ha erfarenhet av handläggande- och/eller budgetarbete inom statlig myndighet eller offentlig sektor. Det är meriterande om du har erfarenhet av budgetarbete, företrädesvis från Regeringskansliet.  Det är även meriterande om du har arbetat med styrningsfrågor och/eller myndighetshandläggning, samt om du har erfarenhet av informationssystemet Hermes.

Dina egenskaper
Vi söker dig som är en flexibel, kvalitetsmedveten person som tar ansvar för dina uppgifter. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Vidare har du gott omdöme, är stabil, och du har även en förmåga att se helheten och du tar hänsyn till det större perspektivet.

En stor del av arbetet sker i samarbete med andra så det är viktigt att du arbetar bra med andra människor, är lyhörd och konstruktiv i att hitta smidiga lösningar. Du behöver vara duktig på, och ha goda kunskaper om, muntlig framställning.

Övrigt
Tidsbegränsad anställning till och med den 15 september 2023.

Tillträde snarast. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Linda Nordin som är enhetschef, på 08-405 83 74. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Malin Hallberg på 08-405 99 00. Fackliga kontaktpersoner är Katja Stenport Wahlsten för Saco och Susanna Wiener för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 28 september 2022.


Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Kulturdepartementet, som är ett av elva departement, ansvarar för frågor som rör kultur, medier, demokrati, det civila samhället och det samiska folkets språk och kultur. Departementet ansvarar också för frågor som de nationella minoriteterna, ungdomspolitik, trossamfund och begravningsverksamhet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2022
  • Ansök senast: 9 oktober 2022

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


7 oktober 2024