OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enheten för arbetsrätt och arbetsmiljö, Arbetsmarknadsdepartementet
Är du en engagerad person som vill arbeta med budget men också med övergripande styrning av myndigheter? Är du bra på att se helheten och snabbt sätta dig in i komplexa uppgifter? Som budgetsamordnare hos oss får du axla en variationsrik roll i händelsernas centrum.
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som budgetsamordnare samordnar du budgetarbete samt myndighetsstyrning inom enhetens ansvarsområde. I detta ingår arbete med bland annat regeringens förslag till budgetar, prognoser och regleringsbrev. Du kommer även att arbeta med verksamhetsutveckling och organisations- och strukturförändringar i enlighet med politiska beslut. Du ger stöd till myndighetshandläggarna och enheten i budgetfrågor. Arbetsuppgifterna kan även innebära att handlägga övriga frågor inom enheten. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.
Din bakgrund
Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning. Du har erfarenhet av arbete inom Regeringskansliet. Du har erfarenhet från budgetsamordning eller andra motsvarande samordningsuppgifter inom Regeringskansliet, annan myndighet eller offentlig verksamhet. Du behöver ha mycket god kunskap om den statliga budgetprocessen och/eller myndighetsstyrning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsstyrning. Det är positivt om du har erfarenhet av att ha arbetat i IT-systemet Hermes och om du har kunskap om enhetens verksamhetsområden samt erfarenhet av organisations- och strukturförändringar från Regeringskansliet. Du har en god förmåga att uttrycka dig tal och skrift.
Dina egenskaper
För att passa för arbetet behöver du ha förmåga att arbeta strategiskt, analytiskt samt kan se helheten. Du är också van att hantera många arbetsuppgifter samtidigt. Du skapar goda relationer och arbetar gärna tillsammans med andra i olika konstellationer. Du är initiativtagande, strukturerad och flexibel samt utrycker dig väl i tal och skrift.
Övrigt
Tidsbegränsad anställning under ett år med möjlighet till förlängning. Tillträde omgående eller efter överenskommelse. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta enhetschef Anna Maria Sondell eller biträdande enhetschef Lars Modig. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Elisabeth Roxmalm. Fackliga kontaktpersoner är Lina Konradsen för Saco och Aurora Lewén för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 27 oktober 2023.
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Arbetsmarknadsdepartementet ansvarar för frågor och ärenden som rör arbetsmarknad, arbetsrätt och arbetsmiljö. Departementet ansvarar också för integrationsfrågor, arbetet mot segregation och arbetet för ökad jämställdhet mellan kvinnor och män. Dessutom ansvarar departementet för arbetet för mänskliga rättigheter på nationell nivå, att stärka hbtqi-personers rättigheter samt arbetet mot rasism och diskriminering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35