OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bufab AB, är ett handelsföretag som erbjuder sina kunder en helhetslösning som Supply Chain Partner för inköp, kvalitetssäkring och logistik av C-Parts (skruvar, muttrar etc). Bufabs kunderbjudande Global Parts ProductivityTM syftar till att förbättra produktiviteten i kundernas värdekedja för C-Parts.
Bufab Sweden är det största bolaget inom Bufab gruppen. Vårt huvudkontor är beläget i Värnamo tillsammans med vårt lager som också är koncernens centrallager. Från vårt centrallager levererar vi produkter till våra systerbolag och kunder över hela världen.
Idag är vi 115 anställda och vi har säljkontor runt om i Sverige som Stockholm, Göteborg, Västerås och Oskarshamn. Vi omsätter ca 700 Mkr.
Bufabs verksamhet handlar om engagemang, fart och förtroende. Vi levererar lösningar, inte produkter. Vi är en stor familj med starka entreprenörer med stora hjärtan och vi tror på personligt initiativ lokalt för att driva affären framåt. Vi är Solutionists.
Idag är Bufab gruppen över 1 000 medarbetare i 24 länder. Våra medarbetare är vad som gör vår framgång. Vi erbjuder frihet, ansvar och utvecklingsmöjligheter i en internationell miljö och i ett företag präglat av entreprenörer. Samtidigt bibehåller vi mycket av företagets familjekänsla som vi haft med oss sedan vi grundades 1977. Läs mer om oss på www.bufab.com
Vill du arbeta i en växande koncern där beslutsfattandet alltid ligger nära dig?
Motiveras du av kontaktytor med både nationell och internationell prägel?
Gillar du ett tempofyllt och utvecklande arbetsklimat?
- Då kan du vara den vi söker!
Denna roll har som övergripande mål att säkerställa en hög servicegrad och en effektiv operativ hantering av order mot våra externa kunder och syskonbolag.
Du tillhör vårt Customer Service team på 4 personer. Teamet formades för drygt ett år sedan och du kommer få stora möjligheter att fortsatt vara med och optimera/automatisera rutiner och flöden. Vi hanterar ett mycket stort orderflöde och kanalerna in till oss kan vara via telefon, mejl, kopplingar direkt in i systemen såsom EDI och VMI.
Hanteringen av order kan t ex innebära registrering, bekräftelse, saldouppdatering, leveransbevakning, prognosgenomgång med en övervägande hög frekvens av inkommande mejl med frågor att åtgärda/besvara. Internt samarbetar du framförallt med våra Säljare/KAM och kollegor på inköp.
Inflödet av ordar kommer både från externa kunder men också direkt från våra syskonbolag World Wide där vi tänker att du blir spindeln i nätet vilket innebär en bred variation av kontaktytor.
Vi erbjuder en spännande tjänst i ett företag på frammarsch i en internationell miljö med huvudkontor och beslutsfattande lokalt. Hos oss finns det goda möjligheter att utvecklas både som person och professionellt.
Vem är du?
Vi söker dig som har arbetat med liknande arbetsuppgifter och har du erfarenhet av arbete i automatiserade flöden såsom EDI eller VMI är det meriterande. Du kan t ex komma från roller inom marknad eller logistik/supply chain.
Tillsammans med ett serviceinriktat arbetssätt och starkt kundfokus kräver rollen en skicklig administrativ och kommunikativ förmåga. Du hanterar engelska språket väl och är en van användare i Office-paketet.
Kontaktpersoner
I denna rekrytering samarbetar vi med Finnveden Säljkraft AB. För mer information och ansökan till tjänsten gå in på www.finnvedensaljkraft.se. Ansvariga rekryterare är Anna Andersson 072-549 03 00 och Johan Sandahl 072-525 00 07. Sista ansökningsdag är 8 maj.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jonas Gallneby
Johan Sandahl