Bugglovshandläggare/byggnadsinspektör

Arbetsbeskrivning

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

Inom Miljö­ och samhällsbyggnadsförvaltningen finns kommunens samlade kompetens för samhällsplanering, exploatering, detaljplanering, trafikplanering, mät­ och kartering, fastighet, gata/park/va samt handläggning av miljö­, bygglov­ och tillsynsärenden.

 

Arbetsbeskrivning
Förvaltningens bygg­ och miljöenhet söker en kvalificerad bygglovshandläggare/byggnadsinspektör. Du kommer att arbeta med hela bygglovsprocessen från ansökan om bygglov till tekniskt samråd, startbesked, arbetsplatsbesök samt slutbesked. I arbetet ingår att fatta självständiga beslut enligt delegationsordning samt förberedelse och föredragning av ärenden i bygg­ och miljönämnden. En stor del av arbetet är att ge råd och information till allmänheten. I arbetet ingår även att aktivt delta i förvaltningens utvecklingsarbete.

Du kommer att få ta stort eget ansvar inom ditt arbetsområde och har god möjlighet att utveckla enhetens arbetssätt och rutiner. Du kommer även att ha goda möjligheter att fördjupa dig inom bygg­ och miljölagstiftningen för att kunna ge rådgivning till allmänheten i myndighetsfrågor (bygg­ och miljö).

 

Kvalifikationer
Du har en relevant utbildning inom området och/eller tidigare arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av arbete som bygglovshandläggare och/eller byggnadsinspektör, med fördel inom kommunal regi. Vi söker dig som är strukturerad, självständig och ansvarstagande. Du har en god känsla för service och finns till hands för våra kommuninvånare på ett flexibelt och tillfredsställande sätt. Vidare ser vi att du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal som skrift. Körkort för personbil är nödvändigt i ditt dagliga arbete.

 

Anställningsvillkor
Tillsvidare

Heltid

Tillträde: Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdatum: 2015-05-18


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef

Micael  Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Salems kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 24 april 2015

Besöksadress

Säbytorg 16 14480 Rönninge
None

Postadress

Säby Torg 16
Rönninge, 14480

Liknande jobb


6 september 2022

Architect / Tech Lead

Architect / Tech Lead

6 september 2022

2 september 2022

2 september 2022