Burlövs kommun söker en upphandlingsstrateg

Arbetsbeskrivning

I Sveriges till ytan näst minsta kommun Burlöv finns en positiv närhet, både mellan människor och till service, kultur och kommunikationer. Den lilla kommunens fördelar skapar ett bra boende, arbete och företagande.

Med sitt läge mellan Malmö och Lund och de fina kommunikationerna, är det nära till allt från Burlöv. Kommunen har planer på att växa de närmaste åren med många spännande projekt. I Burlöv arbetar vi med kunden i centrum och genom ett gott och likvärdigt bemötande, hög tillgänglighet, förtroendefulla möten och dialog skapar vi trygghet.

ARBETSUPPGIFTER
Som upphandlingsstrateg hör du till kommunledningskontorets stab där även näringslivs- kommunikations- och IT-strategiska frågor ingår. Kontoret som har ett 40-tal medarbetare har avdelningar för ekonomi, personal, planering och kansli. Vi arbetar på uppdrag av kommunstyrelsen.
I ditt uppdrag som upphandlingsstrateg är du kommunens kontaktperson i upphandlingsfrågor. Du genomför vissa upphandlingar, ger stöd och råd i upphandlingsfrågor, ansvarar för avtalsbevakning och avtalsregister och inventerar upphandlingsbehovet i kommunens verksamheter. Du informerar om gällande ramavtal, verkar aktivt för avtalstrohet i organisationen, tar fram upphandlingspolicies mm. Allt arbete sker utifrån ett helhetsperspektiv där samarbete med övriga förvaltningar är viktigt. Du rapporterar till kommunchefen.


KVALIFIKATIONER
Du har relevant högskoleutbildning alternativt mångårig erfarenhet från liknande arbete i kommunal sektor. Du har god förmåga att kommunicera, har servicekänsla samt förmåga att arbeta strukturerat och självständigt. Du är en person som har lätt för att samarbeta och som är bra på att uttrycka dig i tal och skrift.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Mauléon
040-439606
Facklig företrädare kan nås via kommunens växel
040-43 90 00
Kommunchef Carin Hillåker

Förvaltningschef Anders Öhlin
040-43 91 88
Skolpsykolog Sara Bergman
040-43 94 48
Samordnare Marie-Louise Hasselgren
040-43 91 51
Förvaltningschef Anders Öhlin
040-43 91 88
Skolbibliotekarie Nevin Semovski

Utvecklingsledare Sandra Tauberman
040-43 92 92
Badchef Jonny Olsson
040-439353

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Burlövs kommun ARLÖV
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. 100% dagtid Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 23 oktober 2013

Besöksadress

23221 ARLÖV
None

Postadress

Box 53
ARLÖV, 23221

Liknande jobb


Avfallshandläggare, vikarie

Avfallshandläggare, vikarie

25 november 2024

18 november 2024

22 oktober 2024

Fritidssamordnare

Fritidssamordnare

8 oktober 2024