Business account manager till Nexer IT Service AB

Arbetsbeskrivning

Nexer som arbetsgivare
På Nexer tror vi att varje ny idé, varje innovation och ny bekantskap är ett löfte om en bättre framtid.

För dig, för våra kunder och för den värld vi lever i. Framtiden är inte en avlägsen dröm, den skapas av de handlingar vi gör i dag. På Nexer får du möjlighet att drömma stort, tänka smart och se till att saker händer. Vi tar visionära idéer och skapar konkreta strategier. Vi använder teknik som ett verktyg för framsteg och hittar nya sätt att kommunicera.

Vi arbetar värderingsstyrt och lägger vårt hjärta i allt vi gör. Du kommer nära dem som fattar beslut och du kan alltid vara med och påverka. Om du arbetar på Nexer får du en stark arbetsgivare med internationell närvaro och stora möjligheter att utvecklas.



Mer om Nexer
Vi leder förändringen och strävar ständigt efter att hitta nya tekniska lösningar. Om det finns ett smartare sätt att göra något, kommer vi att hitta det. Vi utmanar oss själva varje dag att tänka utanför boxen och hjälpa våra kunder att alltid ligga steget före. Tjänster inom digitalisering, IT och FoU ger ökat kundvärde och tillväxt för organisationer på både den svenska och globala marknaden. Vi har också utsetts till Årets Microsoft Country Partner i Sverige och Brasilien - två gånger.
Vårt stora samhällsengagemang i Star for Life, Mitt Liv, Pink Programming och Kodcentrum ger dig också som anställd möjlighet att göra verklig skillnad.

Nexer är entreprenöriellt och har över 1500 experter inom strategi, teknik och kommunikation. Vi finns i nio länder och på mer än 20 platser i Sverige. Nexer ingår i Danir-koncernen och har tidigare kallats Sigma IT.
Nexer IT Services befinner sig i ett mycket spännande läge med tillväxt och utveckling, där målet är att bli Sveriges mest framgångsrika IT-bolag.

Nu söker vi dig som är en erfaren och business account manager inom IT som vill vara med på en tillväxtresa. Du kan antingen vara placerad vid vårt kontor i Stockholm eller i Örebro.

Om tjänsten
Är du beredd att kavla upp ärmarna och vara med på resan till något nytt och spännande? Detta innebär ett stort ansvar men också stora möjligheter för dig som är beredd att satsa.

 I rollen som Business account manager kommer ditt fokus att vara att hjälpa nya kunder att fokusera på sin kärnverksamhet genom vårt tjänsteutbud. Du bearbetar nya kunder, ser affärsmöjligheter och svarar på upphandlingar - privata såväl som offentliga. Du kommer att ansvara för hela säljprocessen – från att skapa möten, ta fram och presentera kundanpassade lösningar, skapa offerter samt att skriva avtal med kunden. Du ansvarar också för hela upphandlingsprocessen.

Du har stort utrymme att självständigt planera dina dagar och forma strategier för hur du ska utveckla och skapa nya kundrelationer.

Ansvarsområden
Du kommer få vara med och utveckla och sälja drift och funktionslösningar, cloudlösningar samt konsulttjänster till företag upp till ca 1000 anställda. Du kommer ansvara för att erbjuda hela vårt utbud till nya kunder, därför är det viktigt att du har en bred teknisk bakgrund så att du kan presentera och förklara nyttan och värden i vårt samlade kunderbjudande.

Arbetsuppgifterna innebär att man driver hela säljprocessen:

- Prospektering
- Mötesbokning
- Driva kundmöten och försäljning
- Ta fram affärsförslag
- Förhandling
- Avtalshantering och avtalsskrivningar
- Goda erfarenheter av LOU är en fördel



Din profil

För att lyckas i rollen är det viktigt att du brinner för att göra affärer, är proaktiv, målinriktad och framför allt uthållig. Du har jobbat som säljare i ett antal år och vet vilket jobb som krävs för att lyckas. Som person tror vi att du är resultatorienterad och samtidigt kreativ i ditt sätt att arbeta. En resultatinriktad vinnarskalle!

Vi ser gärna att du har minst 5 års erfarenhet av komplex lösningsförsäljning inom IT och har en förmåga att skapa en förståelse för hur produkter och tjänster hänger ihop. Viktigt att du har tidigare erfarenheter av outsourcingleveranser, sourcingstrategier samt IT drifts upphandlingar med gott resultat.

Tjänsten förutsätter resor inom Sverige.



Det här erbjuder Nexer IT Services:

- Ett väletablerat bolag på marknaden – vi har funnits sedan 1998
- Ett företag som ligger långt fram inom IT-lösningar
- Ett bolag som är i tillväxt – du får vara med på en resa
- Duktiga kollegor att samarbeta med och lära av
- Nexer IT Services har en målbild av att vara en av landets mest attraktiva arbetsgivare för dig som kombinerar stort kunnande med engagemang och servicekänsla.

 

Övrigt: 

Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Helena Fiedler på tel. 070-591 90 33 alternativt David Dahlblom HR-konsult på tel. 070-301 99 80.

Din ansökan vill vi ha snarast, dock senast 25/4.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nexer Group AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2021
  • Ansök senast: 25 april 2021

Liknande jobb