Business Administration Professional inom Additive Manufacturing

Business Administration Professional inom Additive Manufacturing

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu dig som vill arbeta med business administration inom AM hos vår kund i Finspång. Låter det som något för dig? Läs mer nedan!

Om företaget
Företaget möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Företaget utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är företaget en betydande aktör inom energiteknik.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en Business Administration Professional för vårt Medium Gas Turbines Service Business i Finspång, en del av kundens Gas Services Distributed Gas Service Operations. Vi är en del av en spännande tillväxtresa tillsammans med våra operativa kollegor inom Additive Manufacturing-teamet.

Du kommer att ansvara för ekonomiska och kommersiella aktiviteter främst för Additive Manufacturing-funktionen. Ansvar för att tillhandahålla KPI-mätning och trendanalys samt ekonomisk analys och prestandamätning. Du genomför uppföljning och trendanalys av kostnadscentrabudgetar. Erbjuda kommersiellt stöd vid kapitalinvesteringar inklusive mätning av ROI.

Vidare kommer du att arbeta med:
- Affärsförbättringsmätning och uppföljning.
- Övervaka och utvärdera lager och arbetskapitalinvesteringar.
-Ledande roll i företagets styrning av leveranskedjefunktioner inklusive finansiella revisionsgranskningar.
- Assistera vid definitionen och mätningen av kostnadsminskningsmål relaterade till leveranskedjan och Additive Manufacturing.
- Erbjuda företagsrapportering.

Din profil
För att passa i rollen ser vi att du har:

- Universitetsexamen inom företagsekonomi, finans eller liknande med djup erfarenhet av ekonomi eller företagsstyrning. Erfarenhet av att driva förändringsprojekt och industrialisering värderas.
- Analytisk, nyfiken, noggrann, strukturerad och med stark drivkraft.
- Goda kommunikations- och interpersonella färdigheter.
- Goda sociala färdigheter och samarbetsförmåga är viktiga.
- Flytande i engelska, både muntligt och skriftligt.
- Erfarenhet av SAP och MS Excel.
- Fördelaktigt om du har god kunskap om visualiseringsverktyg som Power BI, Tableau, Qlik View och liknande.
Tillväxtsinriktad, fokuserad på lösningar och villig att arbeta i en mycket dynamisk internationell miljö.

Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lindquist, johanna.lindquist@skill.se eller ring 011-19 94 69.

Välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 april 2024
  • Ansök senast: 21 maj 2024

Liknande jobb


25 november 2024

Controller

Controller

25 november 2024

25 november 2024

Controller

Controller

22 november 2024