Business Administrator med ansvar Produktion och Logistik

Business Administrator med ansvar Produktion och Logistik

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Till en av våra kunder, en multinationell koncern med högteknologisk produkttillverkning söker vi nu en Business Administrator . Uppdraget är en fantastisk möjlighet för dig som vill ge din karriär en skjuts i rätt riktning i en modern, internationell och framåtsträvande miljö.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Finansfunktionen inom Service söker nu en administratör inom Additiv Tillverkning och Logistik, där ditt primära ansvarsområde kommer att vara produktions- och materialekonomi. I rollen förväntas du vara den huvudsakliga speaking partnern gällande SAP och ekonomifrågor inom nämnda områden. Här får du också möjlighet till ett självständigt arbete med stor möjlighet att påverka. Då additiv tillverkning är en förhållandevis ny tillverkningsmetod kommer du att vara en del av en spännande tillväxtresa. I detta är det din uppgift att vidare utveckla lämplig uppföljning av verksamheten. Proaktivitet samt finansiell input som grund för beslut efterfrågas av de operationella motparterna, en strävan som är central för controllingfunktionen. Arbete nära ledning för respektive del av organisationen är därför naturlig. Du kommer att rapportera till Head of Business Controlling för MGT.




Generellt om utmaningen


- Du arbetar med analyser, uppföljning och rapportering av kostnader och intäkter.
- Budget- och prognosarbete för omkostnader, investeringar osv.
- Ansvara för KPI:er, framtagning av mål och löpande uppföljning av prognoser och utfall.
- Driva förbättring av ekonomiprocesser genom digitalisering.

Arbetsuppgifter inom produktionsekonomi omfattar bl.a.:

- Uppföljning av produktions- / omarbetnings- samt reparationsorder (analys av utfall jmfr med prognos)
- Stöd vid problem i samtliga typer av tillverkningsorder.
- Uppföljning och utvärdering av absorptionsresultat kopplat framför allt till utnyttjandegrad för vår maskinpark.
- Stöd vid beräkning och uppsättning av timtaxor (för maskiner och personal)

Arbetsuppgifter inom materialekonomi/logistik omfattar bl.a.:

- Budget och prognos för förrådsrelaterade balansposter.
- Värdering och nedskrivning av relevanta balansposter.
- Ekonomirelaterade frågeställningar gällande materialrörelser av varierande slag.

Din profil

- Vi söker dig som har relevant utbildning.

- Mycket goda kunskaper i SAP, specifikt produktions- och materialekonomi, är ett krav.
- Som person är Du analytisk, noggrann, strukturerad och drivande.
- God social kompetens, helhetssyn och samarbetsförmåga är också viktigt.
- Du hanterar engelska väl, muntligt och skriftligt.
- Fördelaktigt om Du har goda kunskaper inom programvaror så som exempelvis Tableau.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Vi kommer presentera kandidater löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum för annonsern.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Cecilia Alegria Furberg och nås på cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se eller på 073-925 25 86

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 oktober 2021
  • Ansök senast: 31 oktober 2021

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


10 oktober 2024

Er du vores nye Salgskoordinator?

9 oktober 2024

Backoffice/support

Backoffice/support

9 oktober 2024