OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Cambio är en av nordens ledande leverantörer inom e-hälsa med ett heltäckande erbjudande för hela kedjan inom vård och omsorg. Målet är att erbjuda de mest innovativa digitala lösningarna för regioner, kommuner och privata vårdgivare. Vi är i dag runt 700 anställda i flera länder. Cambio är certifierade av Great Place To Work och i år placerade vi oss på topp 15-listan och fick utmärkelsen ”Sveriges bästa Arbetsplats 2020”!
Din roll och teamet
Som Business Analyst på Cambio arbetar du nära något av våra agila utvecklingsteam på Sri Lanka eller i Linköping med att utreda och analysera behov och designa integrationslösningar för utveckling av nya och befintliga produkter. Du utgör en viktig länk mellan utvecklingsteamet och kunden, med uppdraget att förstå slutanvändarnas behov och omsätta dem till tekniska lösningar ihop med våra utvecklare och arkitekter. Du får ofta följa ett projekt hela vägen från förstudie till utveckling och driftsättning ute hos kund.
Inom Tribe Integrations arbetar vi med många spännande lösningar för att möjliggöra för olika intressenter inom vårdkedjan att på ett säkert sätt utbyta information med varandra. Våra produkter gör det t.ex. möjligt för patienter att läsa sin journal på nätet eller boka en tid via en webbtidbok och för personal på en akutmottagning att ta emot information från ett ambulanssystem eller hantera sjukskrivningsintyg elektroniskt direkt i journalsystemet. Vi arbetar aktivt med aktuella standards inom medicinsk informatik och många av våra projekt ligger i framkant just på detta område.
Som Business Analyst finns stora möjligheter att utvecklas mot en mer senior Business Analyst-roll, men även möjlighet att arbeta med projektledning eller gå mot en roll som Product Owner i vår produktorganisation. Du kommer att vara del av ett team av andra Business Analysts, Product Owners och projektledare som samarbetar nära och stöttar varandra i de olika uppdragen.
På Cambio uppmuntrar vi egna intiativ som bidrar till utveckling av företaget och oss själva. För oss är det viktigt att du får möjligheten till att växa, både personligt och karriärmässigt. Vår kultur beskrivs genom tre ord ’’Trust’’, ’’Care’’ and ’’Together’’ som karaktäriserar allt vi gör på Cambio.
Om Dig
Som person är du driven, analytisk och kreativ. Du är intresserad av såväl den tekniska som den funktionella aspekten av produktutveckling. För att trivas hos oss bör du tycka om att arbeta i team och facilitera och koordinera samarbetet mellan olika parter, då vi är spridda över olika kontor i såväl Sverige och Sri Lanka. Du motiveras av att arbeta med IT för sjukvården och ser ständig förbättring som en naturlig del av ditt arbete.
Krav
För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vidare tror vi att du har en universitetsutbildning inom Medicinsk informatik, Systemvetenskap eller motsvarande, alternativt redan ha påbörjat din karriär och arbetat några år som Business Analyst, UX-designer eller Kravanalytiker. Det viktiga är att du:
- Har en förståelse för verksamheters behov och hur de kan omsättas i mjukvaruutveckling genom att beskriva dem i krav
- Har en utomordentlig förmåga att facilitera och samarbeta med arkitekter, utvecklare och UX Designers
- Kan kommunicera flytande på svenska och engelska i såväl tal som skrift
Meriterande:
- Erfarenhet av e-hälsoområdet
- Erfarenhet av arbete med standards inom medicinsk informatik
- Kunskaper om Ineras nationella tjänsteplattform
- Erfarenhet av att arbeta i en agil organisation
Placeringsort: Stockholm
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning
Urval sker löpande så varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt.
På grund av ledigheter går vi igenom ansökningar från och med vecka 2.
Vi ser fram emot din ansökan!
Läs mer om oss här! (https://www.cambio.se/om-oss/)