OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en passion för digitala kundresor och kundsäkerhet? Vill du vara länken mellan kund, verksamhet och teknik? Är du intresserad av analys och att diskutera kundbehov och lösning med intressenter? Då är du den vi söker!
Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att:
Delta i och/eller leda arbete att analysera och definiera behov från verksamheten och Stakeholders samt omvandla dessa till konkreta beskrivningar och krav. Vårt team ansvarar för kundsäkerhet på våra digitala kanaler, såsom ID metoder och identifiering/signering.
Arbeta nära Stakeholders med att ta fram statistik och genomföra analyser inom kundsäkerhetsområdet
Arbeta nära APO och teamet för att bryta ner de olika aktiviteterna till tydliga leveranser och MVP:er.
Utföra analyser av processer för att identifiera gap mellan nuläge och målbild samt föreslå åtgärder och vägledning.
Genomföra test och verifieringsarbete utifrån kravdokumentation, samt proaktivt söka efter och ge feedback på levererad funktionalitet.
Samarbeta med andra team och värdeströmmar i arbetet att förbättra kundresan och kundsäkerheten i våra digitala kanaler.
I denna roll behöver du:
En kandidat eller magisterexamen eller motsvarande inom ekonomi eller teknik.
Erfarenhet av krav- och testarbete.
En mycket god kommunikationsförmåga, både i skrift och tal, svenska och engelska.
God förmåga att analysera och dra slutsatser utifrån rådata.
Strukturerad, detaljintresserad och kundorienterad.
Besitta en stark egen drivkraft, engagemang och ansvarstagande.
Erfarenhet av kundmötet är meriterande.
"Bli en del av vårt team och…
bli en del av Cloud & Enabling Platform Value Stream och team Digital Security med motiverade kollegor som brinner lite extra för kundsäkerhet. Vi arbetar tillsammans för att leverera utmanande och spännande features, medan vi maximerar kundnöjdheten och bibehåller kundsäkerhet på våra digitala kanaler.
Teamwork är nyckeln till framgång. För mig är det viktigt att ha en arbetsmiljö där du känner dig viktig, har möjligheter att växa som person samtidigt samt som vi har roligt tillsammans. Som chef är jag öppen och supporterande. Du kommer att trivas hos oss om du är driven som person och motiveras i en miljö där du har frihet under ansvar.” Madelene Klingevik, din framtida chef
Vi ser fram emot din ansökan senast den 2021-03-12.
Placeringsort: Stockholm HQ
Kontakter
Rekryterande chef: Madelene Klingevik, +46 73 624 13 72
SACO: Camilla Ivarsson +46 8-58594437
Finansförbundet: Åke Skoglund +468 5859 028
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsvariationer - alla är välkomna.