Business Analyst

Business Analyst

Arbetsbeskrivning

Global Electrolux Talent Program presenterar:
Global Electrolux Talent Program är ett proaktivt initiativ som samlar unga talanger i olika funktioner och globala kontor inom Electrolux. Detta program är för dig som är intresserad av en global praktisk erfarenhet i en interkulturell miljö med målet att säkra globala sysselsättningsmöjligheter inom företaget efter en lyckad praktik.


Affärsanalytiker - Stockholm, Sverige
Electrolux är en del av en global finansiell omvandlingsresa och har inrättat ett centrum för finansiell planering och analys (nedan kallat FP&A CoE). FP&A CoE är en funktion under uppbyggnad och kommer att ansvara för att 1) ​​utveckla den allmänna FP & A-processen och 2) tillhandahålla Business Controlling-stöd för alla Electrolux olika verksamheter. Du kommer att bli en del av detta CoE och rapportera till en av fyra chefer, var och en ansvarig för en samling av grupp- eller affärsområdesverksamhet.


Som affärsanalytiker är du en del av ryggraden som levererar rapporteringen inom FP&A CoE Organisation, samt driver en djupgående analys av resultaten. I en dynamisk och snabba miljö fungerar du som ekonomisk rådgivare genom att tillhandahålla beslutsstöd, affärsinformation och ekonomisk rapportering. Du kommer också att utarbeta månads- och kvartalsrapportering (t.ex. P&L, balansräkning och kassaflöde), fördjupad analys och delta i kontinuerliga förbättringsarbete över våra processer.


En vanlig dag på jobbet:
• spela en nyckelroll i affärsplanerings- och granskningsprocesserna genom att tillhandahålla analytiskt och strategiskt stöd till interna kunder i hela verksamheten
• Utnyttja dataanalys- och visualiseringsverktyg för att ge insikter om operativa trender inom verksamheten
• Utför en fördjupad analys av kritiska affärsaktiviteter och affärsenheter för att bestämma kommande affärsmöjligheter och risker
• Delta i skapandet av årliga prognoser och budgetar, samt avancerade kvantitativa analyser och ekonomiska modeller
• Hjälpa till med att utarbeta månatliga, kvartalsvisa och årliga interna och externa rapporteringsscheman samt automatisera rapporteringsprocesser
• Spela en strategisk roll i rapporteringen och planeringen av företagets personalstyrka och operativa ledning
• Hjälp med andra ad hoc-uppgifter för att säkerställa att FP&A-teamet hanterar sina leveranser


Vem är du:
• Communicator - Du ställer in tydliga mål och hjälper till att klargöra riktning och prioriteringar, med förmågan att interagera med alla funktioner och nivåer i företaget
• Anpassningsbar - Att köra flera projekt samtidigt, i en ständigt föränderlig verklighet, du trivs när flexibilitet och smidighet är avgörande för att uppnå dina mål
• Analytisk - Du har ett öga för detaljer och förmågan att översätta data från flera källor till meningsfull, användbar information som informerar om beslutsfattandet
• Samarbete - Du är van att arbeta med olika individer i tvärfunktionella team, ta idéer ombord och bearbeta dem tillsammans, för att försäkra dig om att arbeta i samma riktning
• Tech Savvy - Du är nyfiken på nya verktyg och sätt att arbeta, med erfarenhet från digitala verktygsdistribution
• Innovativt - Du kombinerar din ämneskunskap med kreativt tänkande för att kontinuerligt förbättra och effektivisera processer, eller för att helt definiera om dem när de anses vara föråldrade
• Energisk - Din entusiasm är smittsam, inspirerar och engagerar dina kollegor och medarbetare att driva, äga och avsluta sina åtaganden på samma sätt som du gör, oavsett omfattning och tidsram


Tjänsten kräver:
• Akademisk examen inom ekonomi, teknik, företagsekonomi eller liknande
• 2 års erfarenhet av ekonomisk analys
• Excellence i MS Office-paketet (särskilt Excel), Power BI är en stark förtjänst
• fluens på engelska (affärsengelska)


Vad du får från programmet
• Inlärningserfarenhet inom 14 månader
• Bruttolön på 25 000 SEK
• Semesterdagar och andra företagsförmåner
• Mobiltelefon och bärbar dator
• Visakostnader och process
• Omfördelningsstöd: lokala registreringsprocesser

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryterare Petra Fekete

Rekryterare Petra Fekete
08-738 60 00
Servicechef Christer Ekman
08-738 8668

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Electrolux AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 maj 2021
  • Ansök senast: 4 juni 2021

Besöksadress

SANKT GÖRANSGATAN 143
STOCKHOLM

Postadress

None
STOCKHOLM, 10545

Liknande jobb


22 november 2024

15 november 2024

Rental Administrator & Financial Analyst

Rental Administrator & Financial Analyst

14 november 2024