OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker en erfaren Business Analyst med tidigare erfarenhet från implementationsprojekt inom sortiment och inköp, fördel om erfarenhet av projektledning .
Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Ansvarsområden
Projektet innefattar införande av en MVP av ett ERP system samt webshop för att hantera inköp av indirekt material, det innebär utveckling av densamma efter go-live.
Kravställning mot flera leverantörer samt arbete med att designa lösningen.
Ha en aktiv dialog med verksamheten och reda ut specifika frågor med densamma.
Kommunicera och dokumentera beslut till utvecklarna
Stötta i dokumentation.
Projektet planerar go-live med lösningen våren 2022 och för att därefter övergå till utveckling i förvaltning.
Arbetstider
Detta är ett uppdrag på 100% under perioden november 2021 till januari 2022. Visstidsanställning med möjlighet till förlängning.
Kvalifikationer
Vi ser att dessa förmågor är bra att ha för att lyckas i rollen:
Kommunikativ; då bryggan mellan verksamheten och utvecklarna.
Drivande; kravarbete i nära samarbete med verksamhetens representanter
Analytisk; samla in, analysera, dokumentera och verifiera krav
Ansvarstagande; säkerställa att lösningen uppfyller krav tillsammans med leverantörer
Stöttande; leda delar av arbetet med att reda ut frågor gällande lösningsdesign och integrationer
Personliga egenskaper som vi ser hos dig är drivande och ansvarstagande. Du har hög samarbetsförmåga, är strukturerad, kommunikativ och förmåga att dela information (på engelska och svenska). Lösningsorienterad inklusive en förmåga att komma med förslag på lösningar.
Pragmatisk med förmåga att hantera förändringar.
Erfarenheter från tidigare arbete och kunskap:
Inköps & sortiments system (gärna Oracle Fusion) och/eller webshops lösningar
Kravställning mot leverantörer och standardlösningar
Kombination av hög verksamhetskunskap med mycket god teknisk förståelse
Dokumentation med User Stories
Jira för hantering av krav
Verksamhetskunskap inom retail är meriterade
Gärna erfarenhet av agila projekt
Vana att jobb med många intressenter i stor organisation.
Erfarenhet
Vi ser gärna att du arbetat i projektledning eller liknade.
Ansökan
Ansök före 2021-11-15, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044