Business Analyst

Business Analyst

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Business Analyst/Affärsanalytiker till vår kund i Jönköping.

Allmänt projektbehov




Det pågående PLM-programmet hos kunden utförs och kommer parallellt med PLM-utrullningen också utföra en mängd förstudier för att bättre förstå kraven på vissa affärsområden. Medan de flesta av de nuvarande personerna i programmet är upptagna med fokus på vissa applikationer som ska rullas ut (till exempel Teamcenter) finns det fortfarande ett behov av annan affärsrelaterad analys ska göras parallellt så att de återstående kraven kan definieras och användas för en IT-lösningsdesign och kravet på den nya verksamheten och IT-landskapet. Ovan nämnda förstudier kräver ytterligare (människor) resurser för att programmet ska kunna leverera de nya PLM-relaterade lösningarna i tid och med förväntad kvalitet till affärsintressenterna. För närvarande finns ett behov av en allmän affärs- och systemanalytiker, som beskrivs nedan.

Allmän rollbeskrivning

Analysera och dokumentera aktuella affärshinder inom produktdomänen Livscykelhantering (PLM)
Arbeta direkt med användarna för att förstå produktens individuella behov utvecklingsverksamhet
Skapa och presentera rapporter till ledande befattningshavare och aktieägare som stöd rekommendationer
Utföra en mängd olika affärs- och systemrelaterade analyser
Använd en mängd olika dataanalys- och organisationsverktyg för att upptäcka och presentera effektfulla insikter
Tillsammans med nyckelprogrammedlemmar skapa och utveckla framtida koncept för att svara till de identifierade affärskraven och bästa praxis






Normala arbetsuppgifter i programmet/projektet

Arbetsuppgifterna kan skilja sig åt under projektets gång men innefattar vanligtvis följande uppgifter:

Samla och dokumentera affärs- och IT-krav från intressenter inom affärer och IT
Kartlägga och dokumentera analysmaterial inom PLM
Skapa och använd analytisk data (Microsoft Excel, Microsoft Power Apps eller liknande)
Nära samarbete med företags- och/eller IT-arkitekter, små och medelstora företag samt med utvecklingsteam
Kommunikation och interaktion med affärs- och IT-intressenter
Genomföra och digitala undersökningar inklusive analysera, sortera och dokumentera undersökningen resultat (till exempel i Microsoft Forms, Excel)
Stödja affärs- och IT-utveckling med allmän analysrelaterad dokumentation • Utföra data- och IT-systemkartläggning, och kanske datamigreringsaktiviteter
Andra resultat kan inkludera analysrapporter, affärs- och IT-krav, förstudiedokumentation, IT-systemlandskapsdokumentation och liknande analytiska dokument, konceptlösningar






Underliggande kompetenser, personliga egenskaper och erfarenheter

Analytiskt tänkande och problemlösning – Systemtänkande, problemlösning
Beteendeegenskaper – detaljfokuserad, personlig ansvarighet (självdriven), pålitlig
Affärskunskap – Product Lifecycle Management (PLM) inom tillverkning industrier
Kommunikations- och intervjuförmåga – Affärs- och IT-systemmodellering (diagram) och textdokumentation
Interaktionsförmåga – Kollektiv lagspelare och en god lyssnare
Systemanalys och designmetoder
Abstraktionsförmåga för komplexa PLM-miljöer
Förmåga att syntetisera lösningskoncept med vissa krav
Verktyg och teknik – PLM, Excel, Power Apps, Visio, Office 365
Erfarenhet av att arbeta med komplex PLM inom tillverkningsindustrin


Uppdraget är en del av Quest Consultings konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos Quest Consulting och du arbetar som konsult hos vår kund i Jönköping. Anställningen är heltid med start så snart som möjligt, tillsvidare och förlagd under dagtid med möjlighet till distansarbete.





Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 januari 2023
  • Ansök senast: 27 januari 2023

Liknande jobb


23 december 2024

Erfarenhet av ekonomi/juridik- se hit!

Erfarenhet av ekonomi/juridik- se hit!

17 december 2024

Projektsamordnare

20 december 2024

Transaction Analyst

Transaction Analyst

19 december 2024