OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Vill du vara med och bidra med dina kunskaper för att utveckla vår kunds produktion? Vi söker en engagerad Business Analyst för att ansluta till vår kunds team! Välkommen med din ansökan.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som Business Analyst kommer du att spela en viktig roll i att analysera och förstå vår kunds affärsbehov, identifiera förbättringsmöjligheter och driva projekt för att förbättra verksamhetens processer. Du kommer att samarbeta med olika intressenter för att säkerställa att kunds affärsbehov uppfylls och att våra processer är effektiva och optimerade. Huvudsakliga ansvarsområden:
- Genomföra noggranna och omfattande analyser av befintliga processer och verksamhetskrav för att identifiera förbättringsmöjligheter.
- Utveckla och presentera tydliga och konsistenta affärsanalyser, kravdokumentation och användningsfall för att stödja projekt och initiativ.
- Samarbeta med intressenter på olika nivåer inom organisationen för att samla in och förstå affärsbehov och säkerställa att de är dokumenterade och förstås korrekt.
- Delta i projekt för att driva framgångsrika leveranser av nya processer och system genom att hantera kravhantering, testning och implementering.
- Fortlöpande övervaka och utvärdera effektiviteten av befintliga processer och föreslå förbättringar för att optimera verksamheten.
Din profil
Krav och kvalifikationer:
- Minst 3 års erfarenhet av att arbeta som Business Analyst inom företagsmiljö
- Stark förmåga att analysera och förstå komplexa affärsprocesser och behov.
- Erfarenhet av att skapa affärsdokumentation, inklusive kravspecifikationer, användningsfall och processkartor.
- Mycket god kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt, för att kunna samarbeta med olika intressenter.
- Erfarenhet av att arbeta med agila metoder och verktyg är ett plus.
- Stark problemlösningsförmåga och förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ.
Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag på sex månader som start med möjlighet till förlängning. Du har din anställning hos Unik Resurs med placering hos vår kund i Oskarshamn. Självklart har vi kollektivavtal och olika förmåner såsom friskvårdsbidrag och kompetensutveckling.
Vi gör löpande urval så tveka inte på att ansöka redan idag!
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Jessica Sjösteen och nås på 0735781507 eller på jessica.sjosteen@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84