Business Analyst & Developer till Nordax

Business Analyst & Developer till Nordax

Arbetsbeskrivning

Brinner du för data, analys och affärsutveckling? Vill du skapa affärsnytta och nya möjligheter för våra kunder? Nu söker vi en Business Analyst & Developer till Customer Operations med fokus på verksamhetsanalys och utveckling inom affärerna Bolån, Privatlån och Collections. Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig mellan februari 2024 till årskiftet med chans till förlängning.

Denna roll passar dig som både är nyexaminerad, gillar att arbeta analytiskt och har goda kunskaper inom excel men också dig som har flertal års erfarenhet inom verksamhetsutveckling och projektledning.

Nordax Bank är en ledande nordisk specialistbank som erbjuder privatpersoner privatlån, sparande, bolån och bolån för de som är 60+, kapitalfrigöringskrediter. Nordax har ca 300 000 privatkunder i huvudsakligen Sverige, Norge och Finland.

Alltsedan Nordax grundades år 2003 har bolaget vuxit och format en organisation baserad på stort kunnande och engagemang. Genom ansvarsfull kreditgivning hjälper vi människor att göra genomtänkta val för ett liv de har råd med. Sedan januari 2019 äger Nordax Svensk Hypotekspension AB och lade då till kapitalfrigöringskrediter till produktportföljen och under november 2021 slutfördes även förvärvet av Bank Norwegian. Nordax har i och med förvärvet av Bank Norwegian fördubblat sin storlek avseende sin låneportfölj och får ytterligare en produkt i form av kreditkort.

Om rollen

Som Business Analyst & Developer till Nordax kommer du att tillhöra teamet som ansvarar för Verksamhetsanalys och främst ha fokus på Customer Operations affärer Bolån, Privatlån och Collections men även arbeta med övriga delar inom Customer Operations såsom Svensk Hypotekspension, Sales och Projects and Product Development (Customer Operations Development). Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig mellan februari till årskiftet men chans till förlängning.

Customer Operations består av 200+ medarbetare som ger försklassig service till alla våra kunder i alla länder för de tjänster som Nordax erbjuder. Vi ansvarar för processen från första intresseanmälan från kund till när kunden blir kund hos oss och sedan under hela kundens livstid. Vårt mål är att bidra till tillväxt och operationell effektivitet och inte minst en förstklassig kundupplevelse.

Rollen är en kombination av analys och genomdrivande där du arbetar nära respektive affärs ledningsgrupp och bidrar därigenom till respektive affärsområdes mål såväl som till de övergripande målen för Customer Operations. Detta kommer du göra genom att:

- Analysera processflöden, trender och arbetssätt inom områdena Bolån, Privatlån och Collections, dra slutsatser om utfall och sätta actions för förbättrat resultat.
- Identifiera områden för förbättring I Customer Operationsprocessens (ringstrategi, operationellt, verktyg och system mm), visa business case, leda prioriterade initiativ samt säkerställa genomförande enligt uppsatt tidplan.


- Bidra till helheten inom respektive affär genom aktiv medverkan I respektive ledningsgrupp (identifiera/leda/medverka/genomföra prioriterade initiativ för operationell effektivitet och/eller minskade kreditförluster).
- Vara Customer Operations länk till interna enheter rörande olika verksamhetsrelaterade analyser och rapporter, samt förbättringar I processer och arbetssätt.
- Rapportera utvalda delar inom ansvarsområdet till Nordax ledning och andra stakeholders.
- Representera Customer Operations I relevanta stakeholderforum.

Din Profil  

- Vi ser gärna att din tidigare roll har varit inom verksamhetsutveckling, där du aktivt arbetat med att säkerställa rätt uppföljning samt utvärdera och förbättra arbetssätt.

- Goda excelkunskaper är ett krav
- Mycket meriterande med tidigare erfarenhet inom Bolån och/eller Privatlån
- Har du arbetat med Norge och/eller Finland i tillägg till Sverige är det ett plus
- Meriterande om du har jobbat med projektledning
- SQL, Power BI/Tableau samt SAS, SPSS, R, Python är också en fördel, men inte krav



På Nordax Bank råder en prestigelös anda där alla samarbetar och hjälps åt, där vi alla är lagspelare och arbetar för ett varmt företagsklimat och mot samma mål. Vi har ett högt tempo, korta beslutsvägar och stark tilltro till individers förmåga att skapa resultat. 

För att trivas och för att ha bästa förutsättningarna att axla rollen som Verksamhetsanalytiker ser vi därför att du trivs i en snabbrörlig miljö, är flexibel och tillmötesgående. Du värderar teamkänsla högt, har en stark ansvarskänsla och driver åtaganden hela vägen till mål.

Praktisk information:

- Start: Februari 2024

- Placering: Stockholm, Gävlegatan 22

- Anställningsform: Vikariat

- Fast lön 💰

- Arbetstider: Varierar mellan 08:30 -17:00

Vårt erbjudande:

- En platt organisation med snabba beslutsvägar
- Utvecklingsmöjligheter
- Frihet under ansvar
- Frukost en gång i veckan
- Roliga aktiviteter
- Feedbackkultur, coachande ledarskap och en företagskultur där vi bryr oss om varandra!




Ta chansen och var med på en utvecklande resa tillsammans med oss på banken med stort 🧡 och snabba 👣.

Vad händer nu?

Vi går löpande igenom ansökningar så vänta inte med att skicka in din ansökan! Om du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Rebecca, Talent Acquisition Partner på rebecca.khan@nordax.se.

Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs (https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen.


Vi vill även informera om att vi i samtliga rekryteringsprocesser gör en referenskontroll, tar bakgrundskontroll via SRI.

Nordax Bank värnar om din integritet och vill med hänvisning till GDPR be dig att inte inkludera några känsliga personuppgifter i din ansökan. Exempel på känsliga personuppgifter kan vara information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös övertygelse eller uppgifter om din hälsa, såsom sjukfrånvaro.

Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig!


Vi ser fram emot din ansökan!

Med vänliga hälsningar,
Rebecca på Nordax

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordax Bank
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2023
  • Ansök senast: 5 april 2024

Besöksadress

Gävlegatan 22
None

Postadress

Gävlegatan 22
Stockholm, 11330

Liknande jobb


20 december 2024

19 december 2024

19 december 2024