Business Analyst inom E-hälsa

Business Analyst inom E-hälsa

Arbetsbeskrivning

Cambio är en av Nordens ledande leverantörer inom e-hälsa med ett heltäckande erbjudande för hela kedjan inom vård och omsorg. Målet är att erbjuda de mest innovativa digitala lösningarna för regioner, kommuner och privata vårdgivare. Vi är i dag runt 700 anställda i flera länder. Cambio är certifierade av Great Place To Work och vi har placerat oss på topp 15-listan och fått utmärkelsen ”Sveriges Bästa Arbetsplats” 2020 och 2021!

Din roll och teamet

Som Business Analyst på Cambio arbetar du med att utreda och analysera behov och designa lösningar för utveckling av nya och befintliga produkter. Du utgör en viktig länk mellan utvecklingsteam och kund, med uppdraget att förstå verksamhetens behov och omsätta dem till produktkrav. Du är involverad i såväl förstudier som utvecklingsprojekt och förvaltning av befintlig produkt. Vi arbetar aktivt med aktuella standarder inom medicinsk informatik och flera av våra projekt ligger i framkant just på detta område.

Beroende på ditt intresseområde, kan du välja att ingå i ett team inom produktområdet Mobility Applications, som ansvarar för, underhåller och vidareutvecklar Cambio’s mobila lösningar Nova och Min Hälsa. Alternativt ingå i PAS, ett team som fokuserar på stöd för operationsprocessen, remisshantering, vårdplatshantering och andra verksamhetsflöden inom det patientadministrativa området.

På Cambio uppmuntrar vi egna initiativ som bidrar till utveckling av företaget och oss själva. För oss är det viktigt att du får möjligheten till att växa, både personligt och karriärmässigt. Vår kultur beskrivs genom tre ord ’’Trust’’, ’’Care’’ och ’’Together’’ som karaktäriserar allt vi gör på Cambio. 

Om Dig

Som person är du driven, analytisk och kreativ. Du är intresserad av såväl den tekniska som den funktionella aspekten av produktutveckling. För att trivas hos oss bör du tycka om att arbeta i team och facilitera och koordinera samarbetet mellan olika parter, då vi är spridda över olika kontor i såväl Sverige som Sri Lanka. Du motiveras av att arbeta med IT för sjukvården och ser ständig förbättring som en naturlig del av ditt arbete.

Krav

För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vidare tror vi att du har en universitetsutbildning inom Medicinsk informatik, Systemvetenskap eller motsvarande, alternativt så har du redan påbörjat din karriär och arbetat några år som Business Analyst, UX-designer eller Kravanalytiker. Det viktiga är att du:

- Har insikt i metoder för att identifiera verksamhetsbehov och hur de kan omsättas till krav för mjukvaruutveckling
- Har en utomordentlig förmåga att facilitera och samarbeta med arkitekter, utvecklare och UX-designers
- Kan kommunicera flytande på svenska och engelska i såväl tal som skrift


Meriterande

- Erfarenhet av e-hälsoområdet
- Erfarenhet av arbete med standarder inom medicinsk informatik
- Kunskaper i informations- och processmodellering
- Erfarenhet av att arbeta i en agil organisation


Placeringsort: Stockholm eller Linköping

Omfattning: Heltid

Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning

Övrigt: För den här tjänsten kommer det att ingå resor till våra kunder och ibland även mellan våra kontor i Sverige och vårt kontor på Sri Lanka. Resor kommer att planeras med god framförhållning och omfattning varierar beroende på uppdrag. Det kan förekomma kortare perioder med resor varje vecka, men vanligtvis är frekvensen närmast någon resa i månaden.

På grund av ledigheter går vi igenom urvalet löpande från och med v. 33 och återkommer till dig när vi behandlat din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Läs mer om oss här! (https://www.cambio.se/om-oss/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cambio
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juli 2021
  • Ansök senast: 24 december 2021

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

Kravanalytiker

Kravanalytiker

20 november 2024

Kravanalytiker

Kravanalytiker

20 november 2024