OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Cambio är en av nordens ledande leverantörer inom e-hälsa med ett heltäckande erbjudande för hela kedjan inom vård och omsorg. Målet är att erbjuda de mest innovativa digitala lösningarna för regioner, kommuner och privata vårdgivare. Vi är i dag runt 700 anställda i flera länder. Cambio är certifierade av Great Place To Work och vi har placerat oss på topp 15-listan och fått utmärkelsen ”Sveriges Bästa Arbetsplats” 2020 och 2021!
Din roll och teamet
Som Business Analyst på Cambio arbetar du med att utreda och analysera behov och designa lösningar för utveckling av nya och befintliga produkter. Du utgör en viktig länk mellan utvecklingsteam och kund, med uppdraget att förstå verksamhetens behov och omsätta dem till produktkrav, och du besitter också en djupare förståelse för dess koppling till databaser och tabeller ur ett mer tekniknära perspektiv.
Du kommer att bli en del av Tribe Analytics som är ett härligt team av specialister på produktutveckling bestående av till exempel produktägare, UX-designer, utvecklare och testare som arbetar med olika former av dataanalys. Vår produkt COSMIC Intelligence är journalsystemet COSMIC’s utdatamodul, i form av databaser, vars syfte är att tillhandahålla data för möjlighet att följa upp, rapportera och analysera information som finns tillgänglig i COSMIC. Tillsammans arbetar vi på Cambio för att ge vårdpersonalen som arbetar med Cambios produkter bästa tänkbara systemstöd i alla delar av vårdprocessen. Tribe Analytics bidrar till detta genom att erbjuda våra användare smarta lösningar för att följa upp sin egen verksamhet
På Cambio uppmuntrar vi egna initiativ som bidrar till utveckling av företaget och oss själva. För oss är det viktigt att du får möjligheten till att växa, både personligt och karriärmässigt. Vår kultur beskrivs genom tre ord ’’Trust’’, ’’Care’’ och ’’Together’’ som karaktäriserar allt vi gör på Cambio.
Om Dig
Som person är du driven, analytisk och kreativ. Du är intresserad av såväl den tekniska som den funktionella aspekten av produktutveckling och du tycker att det är roligt att arbeta med uppföljning och statistik för att bidra till att tillgängliggöra komplexa data. För att trivas hos oss bör du tycka om att arbeta i team och facilitera och koordinera samarbetet mellan olika parter, då vi är spridda över olika kontor i såväl Sverige som Sri Lanka. Du drivs av att göra vardagen enklare för andra, sprida dina kunskaper och du tycker precis som vi att vårdfrågor är viktiga.
Krav:
För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vidare tror vi att du har relevant utbildning inom Medicinsk informatik, Systemvetenskap eller motsvarande och du har redan påbörjat din karriär och arbetat några år som Business Analyst eller Kravanalytiker. Det viktiga är att du:
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av kravanalys/BA inom mjukvaruutveckling
- Har god insikt i metoder för att identifiera verksamhetsbehov och hur de kan omsättas till krav för mjukvaruutveckling
- Kan kommunicera flytande på svenska och engelska i såväl tal som skrift då det krävs i den dagliga kommunikationen
- Relevant utbildning inom kognitionsvetenskap, systemvetenskap eller motsvarande
Meriterande:
- Erfarenhet av att arbeta i en agil organisation
- Erfarenhet av e-hälsoområdet
- Erfarenhet av arbete med standarder inom medicinsk informatik
- Erfarenhet av arbete med databaser
- Kunskaper i informations- och processmodellering
Placeringsort: Stockholm eller Linköping
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning
Urval sker löpande så varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt.
Vi uppmuntrar till och välkomnar alla ansökningar, men har tyvärr bara möjlighet att gå vidare med kandidater som befinner sig i Sverige och har rätt att arbeta här. Vi kommer att be om underlag under rekryteringsprocessen gång.
Vi ser fram emot din ansökan!
Läs mer om oss här! (https://www.cambio.se/om-oss/)