OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Cambio är en av nordens ledande leverantörer inom e-hälsa med ett heltäckande erbjudande för hela kedjan inom vård och omsorg. Målet är att erbjuda de mest innovativa digitala lösningarna för regioner, kommuner och privata vårdgivare. Vi är i dag runt 700 anställda i flera länder. Cambio är certifierade av Great Place To Work och vi har placerat oss på topp 15-listan och fått utmärkelsen ”Sveriges Bästa Arbetsplats” 2020 och 2021!
Din roll och teamet
Som Business Analyst arbetar du nära något av våra agila utvecklingsteam på Sri Lanka eller i Linköping med att utreda och analysera behov och designa integrationslösningar för utveckling av nya och befintliga produkter. Du utgör en viktig länk mellan utvecklarna och kunden, med uppdraget att förstå slutanvändarnas behov och omsätta dem till tekniska lösningar ihop med utvecklare, informatiker, arkitekter och andra Business Analysts. Du får ofta följa ett projekt hela vägen från förstudie till utveckling och driftsättning ute hos kund. Hos oss får du ett meningsfullt arbete där du får hjälpa till att förbättra sjukvårdens processer och bidra till att öka patienternas involvering i sin egen vård.
Inom Tribe Integrations arbetar vi med många spännande initiativ för att möjliggöra för olika intressenter inom vårdkedjan att på ett säkert sätt utbyta information med vårt journalsystem COSMIC. Våra produkter möjliggör t.ex. för patienter att kunna läsa sin journal på nätet eller boka en tid via en webbtidbok. Eller för vårdpersonal på ett sjukhus kunna utbyta information med ett ambulanssystem och hantera elektroniska sjukskrivningsintyg direkt i journalsystemet.
Via vår öppna plattform Cambio Open Services kan tredjepartsapplikationer ansluta sig till COSMIC med hjälp av API:er. Vi följer aktuella standarder inom medicinsk informatik och många av våra initiativ ligger i framkant inom detta område.
Som Business Analyst får du exempelvis vara del i arbetet med att implementera standarden HL7 FHIR och på så vis öka interoperabiliteten inom sjukvården. Du har en viktig roll i att sätta dig in i hur standarder ska tillämpas utifrån olika intressenters behov och med hjälp av olika informationsmodeller beskriva hur data ska utbytas mellan systemen.
Inom rollen finns stora möjligheter att utvecklas genom att exempelvis i framtiden gå mot en mer senior och specialiserad roll eller att arbeta som Product Owner i vår produktorganisation. Det finns även möjlighet att kombinera rollen med projektledaruppdrag.
På Cambio uppmuntrar vi egna initiativ som bidrar till utveckling av företaget och oss själva. För oss är det viktigt att du får möjligheten till att växa, både personligt och karriärmässigt. Vår kultur beskrivs genom orden ’’Trust’’, ’’Care’’ and ’’Together’’ som genomsyrar allt vi gör.
Om Dig
Du arbetar självständigt och med eget driv, men trivs också bra när du får möjlighet att samarbeta med dina teamkollegor eller våra olika intressegrupper tvärs över organisationen. Du brinner för att hitta de bästa lösningarna för våra kunder, är analytisk och tycker att det är intressant att fördjupa dig inom olika standarder och vårdprocesser.
Krav:
- Minst 2års arbetslivserfarenhet inom IT/eHälsa och kunskap om hur verksamheters behov kan omsättas i mjukvaruutveckling
- En universitetsutbildning inom Medicinsk informatik, Systemvetenskap eller motsvarande
- En utomordentlig förmåga att facilitera och samarbeta med arkitekter, systemutvecklare och UX Designers
- Förmåga att kommunicera flytande på svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
- Erfarenhet av arbete med standarder inom medicinsk informatik, gärna HL7 FHIR
- Kunskaper om Ineras nationella tjänsteplattform
- Erfarenhet av att arbeta med agil produktutveckling
Placeringsort: Stockholm
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning
Urval sker löpande så varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt.
Vi uppmuntrar till och välkomnar alla ansökningar, men har tyvärr bara möjlighet att gå vidare med kandidater som befinner sig i Sverige och har rätt att arbeta här. Vi kommer att be om underlag under rekryteringsprocessen gång.
Vi ser fram emot din ansökan!
Läs mer om oss här! (https://www.cambio.se/om-oss/)