Arbetsbeskrivning
För dig med erfarenhet inom tull och handel finns nu en möjlighet att ta nästa kliv hos vår kund! Du kommer tillhöra ett internationellt team som ständigt strävar efter nästa steg i utvecklingen och tillsammans arbetar för att förenkla rutinerna för import och exportklarering för att säkerställa snabb produktleverans och främsta kostnadseffektivitet. För att trivas i rollen ser vi att du drivs av resultat med ett analytiskt mindset. Vi ser fram emot din ansökan!
OM TJÄNSTEN
I rollen som Business analyst kommer du tillhöra ett internationellt team med kollegor från Sverige, Belgien, Kina och USA. Teamet befinner sig mitt i en resa som strävar efter att ta nästa steg i utvecklingen. Du kommer därför att ha en fantastisk möjlighet att vara med och forma och skapa effektiva och standardiserade processer, med fokus på att säkerställa utmärkt service gentemot teamets intressenter.
Vidare innebär den här rollen att du är den som driver processförbättring och optimerar diverse aktiviteter som möjliggör för uppdaterade arbetsrutiner som syftar till att stödja den globala tullstrategin. Du kommer att använda din kreativitet och samarbetsförmåga för att definiera, utveckla och implementera standarder för arbetssättet.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Övergripande processförbättring för att standardisera, förbättra och skapa en effektiv arbetsmetod globalt
* Utvärdera befintliga processer genom intervjuer, workshops, dokumentanalys, undersökningar, användarscenarier, processkartor, uppgifts- och arbetsflödesanalys med syfte att förbättra resultatet
* Stöd och förvaltning av operativa KPI:er på landsnivå och tillämpa korrigeringar och förebyggande åtgärder
* Utföra rotorsaksanalys och driva förändringar som är nödvändiga för kontinuerlig förbättring
* Samarbeta internt med digitala och andra relevanta intressenter för att identifiera förbättringsmöjligheter och dokumentera ROI för relevanta initiativ
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom tull och handel och förstår fullt ut handelsflöden, dokumentation och datakrav.
- Har förståelse för de reglerande handelskoncepten som rör förflyttning av varor över internationella gränser (tullklassificering, värdering, ursprungsland, frihandelsavtal, särskilda förfaranden och handelsprogram)
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då arbetet sker på dessa språk.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Resultatorienterad
- Ansvarstagande
- Analytisk
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231