OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se
Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.
Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag.
Arbetsuppgifter
Payroll Solutions arbetar med att förvalta och utveckla kundens Schema, lön och tidssystem och tillhörande tjänster. Deras driftmiljö består i dagsläget av ett flertal standardsystem både On premise och SaaS samt integrationer mellan dessa. De har en ambition att ständigt med att förändra och förbättra hur information flödar mellan system.
Just nu pågår många spännande aktiviteter i digitaliseringens spår och därför behöver gruppen förstärka med ytterligare en Business Analyst.
Arbetsuppgifter:
Arbetsuppgifterna kommer att bestå av bl.a. förvaltning av våra applikationsområden, verksamhetsutveckling, kravarbete för b.la. integrationsutveckling kopplat till schema, lön och tidssystem. Du kommer ha en nära dialog med både mottagande, sändande verksamhet, leverantörer och ansvariga för IT-lösningar för att säkerställa kvalité i leverans. Du kommer att ha en viktig roll i ett flertal leveransprojekt med syfte att möjliggöra affärsmässiga förflyttningar inom kunden.
Din profil
Krav:
• Djup kunskap inom schema, tid och löneområdet
• Kunskap om applikationen HR-plus och Workday eller motsvarande Lön/HR system
• Erfarenhet av både On Prem och Saas-lösningar
• Erfarenhet från att leda/koordinera utvecklingsarbete samt erfarenhet av kravhantering och verktyg
• Erfarenhet av krav-och mappningsarbete för integrationsutveckling
• Erfarenhet av applikationsutveckling med agil metodik
• Svenska och engelska i tal och skrift
Vi värderar vi dina personliga egenskaper högt. Du är noggrann, analytisk och strukturerad, samtidigt som du inspireras av flexibilitet och oväntade utmaningar. Du är en lagspelare som gärna delar med dig av dina kunskaper till personer i din närhet. För att trivas i denna roll är du även en person som är praktiskt lagd, och har tidigare erfarenhet av schema, tid och lönesystem och har vana av krav-och mappningsarbete för integrationer inom området.