OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.
Vill du vara den viktiga länken mellan användare och utvecklingsteam och stötta transformationen? Vill du vara delaktig i vår Product Data Management, PDM resa?
Vid avdelningen Vehicle Service Information (YS) utvecklar och producerar vi Scanias globala servicemarknadsinformation. Vi står inför många nya utmaningar som kräver att vi utvecklar nya processer, metoder och systemstöd. Dessa stöttar behoven inom vår interna utveckling och informationsproduktion och i förlängningen Scanias globala servicemarknadsproduktion. Därför vill vi förstärka teamet som samarbetar med användare, kunder & IT-leverantörer inom vårt område i Scanias Product Data Management-system OAS - 'Technical Service Market' (TSM).
Din roll
Som Business IT Analyst hos oss får du arbeta i ett team med ett positivt och öppet klimat. Vi arbetar samordnat och självständigt med tvärfunktionella frågor som spänner från strategiskt till operativt. Du arbetar med våra användare i deras förändringsresa genom att exempelvis koordinera lösningsarbetet, detaljera user stories och konfigurera system för att lösning ska uppfylla behoven. En mångsidig roll!
Du kommer bland annat att
• löpande utreda verksamhetsbehov, från mindre ärenden till större utredningar och projekt, och omsätta dem till tydliga krav inom process, metod och systemstöd kopplat till TSM i OAS
• förstå hur krav och lösningar kommer att påverka YS processer, metoder och lösningar
• tillsammans med nödvändiga grupper och team översätta behoven till tekniska lösningar antingen utvecklade av Scania eller i samarbete med våra IT-leverantörer
Vem är du?
Vi värdesätter personliga egenskaper högt och vill att du är en lagspelare som har förmågan att inspirera andra till att arbeta i samma riktning. Dessutom känner du igen dig i flertalet av de här områdena
• Du är en person med relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet - som tycker om att jobba med människor och teknik
• Du ser möjligheter och har en vilja och uthållighet för att förbättra
• Du är nyfiken och har en god analytisk förmåga
• Du kan se både helhet och detaljer i ditt arbete med verksamhetens behov
• Du är prestigelös och har förmågan att skapa goda arbetsrelationer
• Du är mycket kommunikativ i såväl tal som skrift, på både svenska och engelska.
Erfarenhet av arbete i, eller med, Product Data Management och versionshanteringssystem t.ex. Scanias system OAS och Scanias produkt- och konstruktionsstruktur är meriterande
Om det här är du, och du vill bidra till vårt team och i vår resa - sök jobbet som BA för TSM i OAS. Vi ser fram emot din ansökan!
Skicka in din ansökan och hör gärna av dig om du har några funderingar till Erik Malmkvist, erik.malmkvist@scania.com Vi intervjuar fortlöpande så tveka inte att söka. Direkt!
Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2020 levererade vi 66 900 lastbilar, 5 200 bussar samt 11 000 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 125 miljarder kronor, varav över 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 50 000 medarbetare. Forskning och utveckling är huvudsakligen koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Latinamerika, med regionala produktcenter i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON GROUP. För mer information besök: www.scania.com.