OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en Business analyst som vill arbeta på en ledande koncern inom bank och finans, sök då detta uppdrag!
Var? Stockholm
När? Jan 2024 till Juni 2025
Anställningsform? Konsultuppdrag
Om vår kund
Vår kund är en av de största inom bank och finans.
Om Rollen:
Du kommer att samarbeta med portföljförvaltare och olika interna och externa intressenter inom en rad projekt, från implementering av investeringsprodukter och hantering av handelsmotparter till tillsyn av delegerade funktioner och leverantörer globalt. Det team du kommer att arbeta tillsammans med kommer att bestå av några personer med blandad erfarenhet och kompetens som utvecklar lämplig infrastruktur och processer för att skapa en världsklass investeringsförvaltningsorganisation.
Arbetsuppgifter:
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av, men inte vara begränsade till nedanstående:
- Kontinuerlig tillsyn och utvärdering av delegerade funktioner, t.ex. externa portföljförvaltare, hedgefunktion för andelsklasser, investeringsoperationer, förvaringsfunktion.
- Stödja vår portföljförvaltning genom att driva förbättringar av operationella och portföljrelaterade processer.
- Förhandla och underhålla kontraktsavtal såsom serviceavtal.
- Delta i produktutveckling och regelprojekt.
- Förbereda tillsynsrapporter och presentera för ledningen.
Vem är du?
Vår kund söker nu dig som har minst fem års erfarenhet från fond- eller tillgångsförvaltningsbranschen. Du arbetar för närvarande eller har arbetat inom fondredovisning, operationer, riskhantering, middle office eller tillsynsfunktion inom finansbranschen. De ser gärna att du har en relevant akademisk examen, helst inom redovisning, teknik och/eller matematik och att du har en stark analytiskt tankesätt och en strukturerad arbetsmetod. De vill även att du har förmågan att arbeta självständigt, leda människor och hantera projekt. Kunden ser det som en fördel om du har dataanalyskompetens samt om du kan påvisa erfarenhet av proaktivt arbete för att förbättra operationella processer inom portföljförvaltning. De ser även gärna att du har arbetat med uppföljning av outsourcade processer, inklusive kontraktsägarskap, genomfört initial due diligence och onboarding av ombud, inklusive riskbedömning, samt erfarenhet av samarbete med motparter såsom externa administratörer, förvaringsinstitut och handelsmotparter.
Krav:
- Minst fem års erfarenhet från fond- eller tillgångsförvaltningsbranschen.
- Arbete inom fondredovisning, operationer, riskhantering, middle office eller tillsynsfunktion inom finansbranschen.
- Relevant akademisk examen, helst inom redovisning, teknik och/eller matematik.
- En stark analytiskt tankesätt och en strukturerad arbetsmetod.
- Förmågan att arbeta självständigt, leda människor och hantera projekt.
- Proaktivt arbete för att förbättra operationella processer inom portföljförvaltning.
- Arbete med uppföljning av outsourcade processer, inklusive kontraktsägarskap.
- Genomföra initial due diligence och onboarding av ombud, inklusive riskbedömning.
- Erfarenhet av samarbete med motparter såsom externa administratörer, förvaringsinstitut och handelsmotparter.
Meriterande:
- Dataanalyskompetens.
- Proaktivt arbete för att förbättra operationella processer inom portföljförvaltning.
- Arbete med uppföljning av outsourcade processer, inklusive kontraktsägarskap.
- Genomföra initial due diligence och onboarding av ombud, inklusive riskbedömning.
- Erfarenhet av samarbete med motparter såsom externa administratörer, förvaringsinstitut och handelsmotparter.
Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)
Vid frågor, kontakta Arvid Lindström på arvid@deltaconsulting.se eller 070-571 71 57.
Välkommen med din ansökan!
Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson