OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi hjälper nu vår kund att hitta en Business Analyst som får användning av sin Excel-kompetens!
Start: Omgående
Arbetsort: Kista
Vår kund
Vår kund är en global koncern som är världsledande inom flera affärsområden. Du kommer till en organisation med stort engagemang i alla led och världsomfattande kontaktytor. Det fina och moderna kontoret och moderna kontoret ligger i nära anslutning till tunnelbana.
Din profil
Du har förmodligen 1-5 års erfarenhet av affärs/finansiell analys i den internationella miljön.
Du kommer att generera rapporter om affärsresultat, försäljning och vinstutveckling. Du kommer dessutom assistera i affärsplanering (aktuell månadsprognos, 3 månaders rullande målplan och årlig förvaltningsplan) och månadsavslut. Som Business Analyst kommer du göra djupgående analys av lönsamhet i olika dimensionsnivåer samt stödja högsta ledningen med råd om beslutsfattande och uppdatering om nyckeltal.
Som person ska du ha goda interpersonella färdigheter och vara flexibel samt smidig. Du ska vara strukturerad, inflytelserik och organiserad. Du ska kunna arbeta självständigt, men också vara samarbetsvillig.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Hjälpa till med affärsplanering (år, kvartal, månad) och granskningsprocesser, tillhandahålla analytiskt och strategiskt stöd till interna intressenter i hela organisationer.
- Stödja månadsavslutningsprocessen, inklusive samarbetet mellan avdelningarna
- Assisteramed att upprätthålla kostnadskontrollerande struktur och förbättringsprojekt
- Utnyttja dataanalys- och visualiseringsverktyg för att regelbundet leverera insikter om operativa trender och finansiella resultat till ledningsgruppen
- Ta initiativ för att förbereda veckovisa, månatliga, kvartalsvisa och externa rapporteringsförfrågningar, samt automatisera rapporteringsprocesser.
- Spela en strategisk roll i övervakningen och planeringen av företagets olika nivåer av omkostnader.
- Delta i simulering av lönsamhet i business case, samt avancerad kvantitativ analys och finansiella modeller.
- Assistera med andra ad hoc-uppgifter för att säkerställa för att säkerställa att företagsledningsteamet hanterar sina leveranser till Europas huvudkontor och huvudkontor.
Skallkrav
- Akademisk examen i företagsekonomi, finans, teknik eller liknande
- Hög kompetensnivå i MS Office, särskilt Excel
- Inneha SAP-kunskaper
- Färdigheter med analytiska verktyg (t.ex. Power query, Power BI, SQL, Qlik, etc.)
- Behärska engelska och svenska flytande
Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)
Vid frågor, kontakta Christoffer Rozenbachs på Christoffer@deltaconsulting.se eller 073-928 59 86.
Välkommen med din ansökan!
Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson