OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi fortsätter att växa och vi behöver nu utöka vårt team i Skövde, just nu med en Business Analyst. Tycker du det är utvecklande att jobba i gränslandet mellan verksamhet och IT samt tycker att konsultrollen verkar spännande och utvecklande, ta då chansen att bli en av oss. Som en del i ett sammansvetsat gäng kommer du få vara med och driva våra kunders digitala utveckling framåt.
Vilka är vi i Skövde?
Björn Brandt, enhetschef för Nexer i Skövde, beskriver sin verksamhet och sitt ledarskap så här:
”Nexers kontor i Skövde präglas av öppenhet, gemenskap och mycket skratt. Det är på de byggstenarna jag bygger mitt ledarskap. Jag som ledare jobbar mycket med transparens med inställningen att detta skapar delaktighet och möjlighet till att påverka sin egen och Nexers utveckling framåt. Att skratta när jag är på jobbet är något jag praktiserar varje dag och jag gör verkligen mitt bästa för att få med mig min omgivning. Det ska vara kul att gå till jobbet.”
Förutom det Björn beskriver får du också arbeta tillsammans med stöttande kollegor som prioriterar kunskapsdelning och utveckling lika mycket som att ha det roligt och trivsamt på jobbet.
Hur ser rollen ut?
Som Business Analyst är du länken mellan verksamhet och IT. Det är en nyckelroll där du hjälper våra kunder att samla in, analysera och prioritera sina faktiska behov för att sedan översätta dessa till tekniska lösningar. Rollen kan se olika ut beroende på uppdrag och kund och du kan få komma att arbeta med ett eller flera olika områden som t ex nulägesanalyser, processkartläggning, förändringsledning, kravställning, kravanalys samt dokumentation och förmedling. Du kommer ha daglig kontakt med användare, intressenter och utvecklingsteam för att identifiera utvecklingsområden och diskutera lösningar.
Vem är du?
Du har en eftergymnasial utbildning, gärna med IT-teknisk inriktning och/eller kravanalys alternativt har du en likvärdig yrkeserfarenhet. Vi ser också att du har erfarenhet inom agila metoder. Du har erfarenhet av att skriva kravspecifikationer, user stories och göra processkartläggningar för utveckling och upphandling av system och tjänster. Är du certifierad inom kravhantering är detta ett stort plus men inget krav. Du talar och skriver både svenska och engelska flytande.
Som person är du öppen, kommunikativ och har förmågan att effektivt ta till dig ny information för att omvandla till kreativa lösningar.
Ansökan
Du är hjärtligt välkommen att skicka din ansökan här nedan. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post men har du frågor om tjänsten eller Nexer är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Petra Sivefäldt på petra.sivefaldt@nexergroup.com.
Vi tar löpande emot ansökningar så vänta inte med att söka!
Läs mer om Nexer här
www.nexergroup.com