OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För framtida uppdrag söker vi BA-konsulter till vårt team IT Management.
Hos oss ges du möjlighet att arbeta med varierande uppdrag ute hos kund med fokus på att hjälpa verksamheten att omvandla idéer och strategier till reell IT nytta. För dig som vill ligga i framkant erbjuds möjlighet till utbildning och certifieringar. Vidare satsar vi mycket på att bibehålla en stark sammanhållning genom olika sociala sammankomster och resor när tiden så medger igen.
Hur ser rollen ut?
För denna roll söker vi dig som vill vara med och göra oss till det bästa IT-konsultbolaget. Här kommer du att få jobba med kompetenta och stöttande kollegor och du får möjlighet att jobba med en bred uppsättning stora och små kunder i Göteborgsområdet. Konsultuppdragen finns dels på vårt kontor och oftast hos våra kunder, därför är resor i närområdet en del av vardagen.
Rollen kan se väldigt olika ut beroende på uppdrag och kund. Du agerar expert i ett av våra kunduppdrag och arbetar med ett eller flera områden inom Business Analyst området som nulägesanalyser, processkartläggning, förändringsledning, kravställning, kravanalys, agila roller, dokumentation och förmedling, för att överbygga gapet mellan verksamhet och IT.
Våra konsulter tar gärna avstamp i vårt starka koncept ”BA by Nexer” – ett strukturkapital med verktyg och arbetssätt som vi alla bidrar till och gemensamt ständigt utvecklar.
Din bakgrund
Vi söker dig som har några av följande
- En vana av att verka som brygga mellan verksamhet och IT, kanske i form av förvaltningsledare eller i nulägesanalyser. Du är bekväm i det kommunikativa och erfaren inom facilitering/ workshopledning.
- Utbildning eller erfarenhet inom agila metoder och Business Analysis.
- Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med att fånga och hantera både funktionella och icke-funktionella krav från verksamheten och att arbeta med user-stories.
- Processkartläggning och användning av olika verktyg.
- Certifierad i IREB eller andra relevanta certifieringar.
Det krävs att du är flytande i engelska och svenska i tal och skrift.
Vi ser även gärna att du har erfarenhet från olika områden inom IT och skiftande verksamheter. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss då vill behålla den atmosfär vi har idag. Våra medarbetare kännetecknas av en affärsmässig och kundorienterad attityd, samt förmåga att snabbt ta till sig ny information och omvandla den till kreativa lösningar. Du respekterar dina kollegor och har en stark vilja att dela med dig av dina kunskaper till andra samt lyssna och lära. Inom vår enhet har vi samlat en mängd kompetenser som aktivt lär av varandra och skapar en större helhet.
Hur är Nexer som arbetsgivare?
På Nexer tänker vi att varje ny idé, varje innovation och ny bekantskap är ett löfte om en bättre framtid. För dig, för våra kunder och för världen vi lever i.
Framtiden är inte en avlägsen dröm, den skapas av handlingarna vi gör idag. Hos Nexer får du möjlighet att drömma stort, tänka smart och se till att saker verkligen händer. Vi tar visionära idéer och skapar konkreta strategier. Vi använder teknik som verktyg för framsteg och hittar nya sätt att kommunicera på.
Vi arbetar värdestyrt och lägger vårt hjärta i allting vi gör. Du får nära till dem som fattar beslut och du kan alltid vara med och påverka. Jobbar du på Nexer får du en stark arbetsgivare med internationell närvaro och stora möjligheter att utvecklas.
Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan här nedan. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, men har du frågor om tjänsten eller Nexer, hör av dig till Sandra Spasovska på sandra.spasovska@nexergroup.com. Vi tar emot ansökningar löpande, så vänta inte med att söka!
Om Nexer
Nexer, tidigare Sigma IT, har ambitionen att bli framtidens techbolag. Vi är ett familjeägt och värderingsstyrt företag med ett stort samhällsengagemang, bland annat genom Pink Programming, Star for Life, Mitt Liv och Kodcentrum. Vi leder förändring och strävar hela tiden efter att hitta innovativa och kreativa lösningar för våra kunder och samhället i stort.
På Nexer värdesätter vi kompetensutveckling och erbjuder kurser via Nexer Academy och Pluralsight och ger certifieringsbonusar samt anordnar inspirationsföreläsningar och Meetups. Vår vision Put your heart in it and make it happen genomsyrar hela verksamheten och våra anställda är vår viktigaste nyckel till framgång. Nexer är en del av Danir-koncernen och har över 1 600 experter inom strategi, teknik och kommunikation. Vi finns i nio länder och på fler än 20 orter i Sverige och har två gånger utsetts till Microsoft Country Partner of the Year i Sverige och Brasilien.