OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om kunden
TietoEVRY skapar digitala fördelar för företag och samhälle. Vi är ett ledande nordiskt digitalt tjänste- och programvaruföretag med lokal närvaro och global kapacitet. Våra nordiska värderingar och vårt nordiska arv styr vår framgång. TietoEVRY har sitt huvudkontor i Finland och har omkring 24 000 experter anställda globalt. Bolaget tillhandahåller service åt tusentals företag och organisationer inom privat och offentlig sektor i mer än 90 länder. TietoEVRY omsätter årligen cirka 3 miljarder euro och aktierna är noterade på NASDAQ i Helsingfors och Stockholm samt på Oslo Børs. Läs gärna mer här: www.tietoevry.com (http://www.tietoevry.com/)
Om tjänsten
Som Business Analyst kommer du att arbeta med effektivisering och digitalisering av offentlig verksamhet med fokus på informations-, dokument- och ärendehantering. Du kommer jobba mot TietoEVRYs kunder med produkten Public 360.
I rollen som Business Analyst kommer du att:
- Arbeta med förändringsprocesser och omsätta behov till lösningar
- Analysera organisatoriska frågeställningar och processer i syfte att hitta lösningar för att öka digitalisering
- Effektivisera arbetet samt utveckla kundernas medborgarservice och service till andra intressenter
- Arbeta relationsbyggande på lång sikt och bidra till kundvård och merförsäljning under förvaltningsfasen
- Planera och genomföra workshops och utbildningar tillsammans med kund
- Driva arbetet framåt
- Definiera och dokumentera den lösning som ska implementeras tillsammans med ditt kundteam
- Utföra funktionstest av den färdiga lösningen
Arbetet sker tillsammans med projektledare och utvecklare i ditt kundteam inom Public 360. Många gånger är dina kunder på väg att gå över från analog till digital informationshantering och behöver ditt stöd i denna känsliga process. Under din första tid i rollen kommer du att få en gedigen utbildning inom Public 360 samt bli tilldelad en mentor. Därefter kommer du snabbt börja arbeta med dina kunder och gradvis få ett utökat ansvar.
Din kompetens
För att lyckas i den här rollen bör du ha följande:
- Eftergymnasial utbildning inom relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Ett par års erfarenhet från motsvarande område där du arbetat mot externa kunder inom offentlig sektor, alternativt tidigare arbetslivserfarenhet inom offentlig sektor. Exempel på tidigare roller skulle kunna vara mötessekreterare, registrator eller handläggare
- Goda kunskaper i både svenska och engelska
- Nordiskt medborgarskap
Personliga egenskaper
Rollen kräver att är du flexibel och duktig på att prioritera och skifta fokus mellan dina olika ansvarsområden. Det är viktigt att du är självgående då du kommer ges stort utrymme att planera ditt arbete. För att trivas i rollen så behöver du vara bekväm med att utmana kunder och presentera nytänkande idéer och lösningsförslag. I rollen har du många kontaktytor både internt och externt vilket gör att du bör trivas med mycket sociala interaktioner samt att du är en naturlig relationsbyggare.
Övrigt
För den här tjänsten kommer du att anställas direkt av TietoEVRY. Rekryteringen hanteras av Procruitment och TietoEVRY:s önskemål är att alla frågor besvaras av kontaktperson Alexander Petersson; antingen via mejl alexander@procruitment.se eller telefon 076-320 95 32.
Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Stockholm
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!
Om oss
Vår främsta uppgift är att ge företag kraft att växa med rätt människor. Samtidigt ger vi jobbmöjligheter till människor genom hela arbetslivet.
Dagens nyexaminerade talang - morgondagens specialist eller ledare. Oavsett var du befinner dig i din karriär så är vi en partner för dig - idag och imorgon.