OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på SJR söker nu en Business AnaIyst till en stor välkänd aktör inom sin nisch. Kunden söker dig som drivs av att analysera, effektivisera, digitalisera och driva förändring framåt. I denna tjänst kommer du att rapportera till Business Controllern i din produktkategori. Uppdraget är start omgående och till 31/12 med mycket goda chanser till anställning hos kunden därefter.
Detta är tjänsten för dig som vill in på ett stort bolag och där utvecklingsmöjligheterna är oändliga. Visst låter det utmanande? Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter;
I denna tjänst ingår du i ett större team och har mycket kontakt med övriga kollegor i Europa och dina arbetsuppgifter är b.la;
- Rapportering och analys där du stödjer uppföljnings-, prognos- och budgeteringsprocessen
- Månatlig uppföljning av globala funktioner / projektfakturerade kostnader
- Förbereda månatliga rapporter för globala kostnadsställen, inklusive granskning och analys
- Förbereda ad hoc-analys och rapporter
- Utveckla rapporter och arbeta med processförbättringar
För att trivas hos kunden;
Du har en universitetsutbildning inom ekonomi eller liknande och har jobbat med ovanstående arbetsuppgifter i några år. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet och är en avancerad användare i Excel och har erfarenhet från Power BI. Du har lätt för att sätta dig in i olika system och talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
Du har många kontaktytor hos kunden vilket gör att det ställer krav på att du är kommunikativ, social och samarbetsvillig. Du jobbar prestigelöst och är flexibel. Du har en hög ambitionsnivå och har lätt för att driva ditt eget arbete framåt. Då det händer mycket hos kunden ställer det krav på att du trivs i en föränderlig miljö och är stresstålig.
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-04-15
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Titel: Business Analyst
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88