Business Analyst - Välkommen till vårt a+team!

Business Analyst - Välkommen till vårt a+team!

Arbetsbeskrivning

Brinner du för processoptimering och har tidigare arbetat som Business Analyst, Solution Architect eller processutvecklare? Gillar du att arbeta agilt och i framkant på ett företag där goda utvecklingsmöjligheter finns? Då tror vi att vi har en tjänst som skulle passa dig perfekt!


Om rollen
Accountor vill ligga i framkant när det gäller användning av teknik för att stödja våra affärsprocesser och skapa goda kundupplevelser. Vi söker därför en Business Analyst med erfarenhet av processoptimering, lean och Robotic Process Automation (RPA). Du kommer att föra arbetet vidare inom bland annat RPA samt utveckla, förbättra, automatisera och öka kvalitén i våra arbetsprocesser.
I rollen som Business Analyst kommer du att arbeta i ett team som består av projektledande Scrum Master, RPA utvecklare, systemansvariga och processpecialister. Du kommer att arbeta tätt intill Scrum Master och Product Owners samt även vårt globala Center of Excellente team. Du är drivande i arbetet med att förbättra, automatisera och höja kvalitén på våra arbetsprocesser och detta kommer att ske med hjälp av funktionalitet i befintliga system, Robotic Process Automation (RPA) och LEAN.


Främsta arbetsuppgifter:
Planera och organisera framtagning av nya RPA processer från ax till limpa.
Planera och organisera LEAN workshops för processoptimering.
Ansvara för dokumentation relaterat till olika RPA projekt.
Stötta RPA utvecklare.
Planera och koordinera testning av RPA processer.
Stötta produktägare i implementering av RPA processer.
Utbilda användare i RPA processer.
Följa upp och optimera processer i produktion.
Supportera organisationens medarbetare i RPA och processrelaterade frågor.
Identifiera och exekvera processförbättningsområden.



Vem är du?
För att trivas i rollen bör du vara driven, analytisk, lösningsorienterad och har en stor arbetskapacitet. Du vet att det är det goda samarbetet mellan kollegor som gör det möjligt att genomföra framgångsrika projekt. Vidare har du en processförståelse samt intresse för hur tekniska lösningar kan stödja affärsprocesser. Du har förmågan att bygga relationer och skapa engagemang.


Kvalifikationer:
Eftergymnasial utbildning, förslagsvis inom IT, ekonomi eller administration.
Erfarenhet att arbeta med processoptimering.
Erfarenhet från att arbeta Agilt (Scrum och LEAN).
God förståelse för gränssnittet mellan affärsprocesser och teknik.
Intresse för automation, gärna från RPA (vi använder UiPath).
Goda kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska är ett krav.



Meriterande, men ej ett krav:
Kunskaper inom redovisning, lön eller andra ekonomifunktioner.
Erfarenheter inom solution architecture.



Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 300 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor, bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats.


Ansökan
Låter det intressant? Så kul! Vi ser verkligen fram emot din ansökan. Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor är du välkommen att kontakta Jessica Petersson, Talent Acquisition Specialist, jessica.petersson@accountor.se


Mer nyfiken?
Du kan även läsa mer om hur det är att jobba hos oss på vår webbsida eller lär känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholm Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 april 2022
  • Ansök senast: 29 maj 2022

Postadress

Sankt Eriksgatan 113 2TR
Stockholm, 11343

Liknande jobb


Release Manager

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024