OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en bakgrund inom administrativt arbete och vill vara med och skapa en mer hållbar morgondag - på riktigt? Då kan tjänsten som Business Area Coordinator på Stena Recycling vara något för dig. Just nu söker vi en självgående och strukturerad stjärna som vill bli vår nya kollega!
Vad erbjuder vi dig?
Hos oss får du en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Din medarbetarresa börjar med en gedigen introduktionsutbildning, eftersom vi vill skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att lyckas i din nya roll. Vi satsar också mycket på kompetensutveckling inom exempelvis materialkunskap, ledarskap, digitala verktyg och annat av intresse. Eftersom vi är måna om dig, erbjuds du trygga och utvecklande förmåner, såsom kollektivavtal, försäkringar, friskvårdsbidrag, m.m.
Din roll hos oss
I rollen som Business Area Coordinator kommer du att styra de administrativa processerna för AO Elektronik. Du dokumenterar och uppdaterar våra administrativa rutiner och processer i vårt ledningssystem och du arbetar dagligen med avstämningar på materialet vi tar in. Du är en viktig del i bokslutsarbetet och fungerar som ett stöd till våra affärsspecialister och filialer för att skapa enkelhet för våra kunder både internt och externt. I rollen har du mycket kontakt med såväl filialer som produktion och kunder.
Du rapporterar till Head of Business Area Elektronik och har 3 kolleger som är affärsspecialister, 1 affärsutvecklare samt 1 administratör. Din placeringsort är antingen Halmstad eller Göteborg.
Exempel på arbetsuppgifter du kommer att utföra:
• Prisuppdateringar på våra kontrakt och återbrukstjänster, avstämning och fakturering
• Administrera våra tradingaffärer
• Fakturera och lägga order för AO-kunder
• Ekonomisk uppföljning på kunder och filialer samt arbeta med internreglering (inköp och försäljning av material)
• Transportplanering samt bokande av transporter
Vad bidrar du med?
För att trivas på Stena Recycling är det viktigt att du är nyfiken och på tårna då vi befinner oss i ständig utveckling. Vi är alla lagspelare och problemlösare som hjälps åt i vardagen. Du har god initiativförmåga och är strukturerad samt uppskattar en dynamisk och omväxlande arbetsmiljö. Du behöver uppfylla följande kriterier för att lyckas i rollen:
• Erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom ekonomi eller back-office
• Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort
Vi ser fram emot din ansökan!
Urval sker löpande så ansök därför gärna med ditt CV redan idag eller senast 2023-04-16. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen. Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess.
Har du frågor som inte besvaras av annonsen eller på www.stenarecycling.se får du gärna höra av dig till rekryterande chef Pär Håkansson på tfn 010-445 9111.
Om Stena Recycling
Stena Recycling är Sveriges ledande återvinningsbolag där vi arbetar med och utvecklar cirkulära lösningar inom alla typer av verksamheter. Med 1850 engagerade medarbetare på 95 orter runtom i landet, erbjuder vi hållbara lösningar varje dag för såväl kunder, som för samhället i stort. Vår företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet, omtanke och ambition att i nära samarbete med våra partners driva utvecklingen i branschen.
Varmt välkommen till en framtidsbransch – det börjar med dig!
#LI-GÖTEBORG #LI-HALMSTAD
Låter detta intressant? Varmt välkommen med din ansökan. Vi arbetar med löpande urval, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.