Business Area Manager inom IT/Tech till Academic Work!

Business Area Manager inom IT/Tech till Academic Work!

Arbetsbeskrivning

Som affärsområdeschef kliver du in i en fartfylld och mångsidig roll där du får chansen att både skapa mervärde och driva utvecklingen för ditt affärsområde. Bli en nyckelspelare i vår framgång!🚀

OM TJÄNSTEN
Du kommer att ingå i ett härligt team, BAM & Commercial, bestående av tre Business area managers, fyra Contract- och Bid managers samt fem assistenter. Du kommer att rapportera till Head of Commercial Mangement, Michelle Borin.

Som affärsområdeschef inom IT & TECH är du primärt ansvarig för vår verksamhet i Sverige men har ett deltidsansvar även för vår internationella verksamhet. Vi finns idag etablerade på sex marknader. Förutom våra 14 kontor runt om i Sverige har vi kontor i Norge, Finland, Danmark, Tyskland och Schweiz.

Du att leda och utveckla affärsområdet, samt fungera som en expertstödfunktion mot både lands- och filialledning avseende både långsiktiga och praktiska operativa aktiviteter för att förbättra resultat och lönsamhet över tid. Genom ett innovativt och marknadsorienterat tankesätt stödjer du även våra operativa organisationer i att höja kompetensnivån inom affärsområdet.

Du ansvarar för att hjälpa vår försäljningsavdelning att identifiera potentiella nya kunder i deras region. Att stödja våra Account Managers före, under och efter kundmöten i allt från att bygga förståelse för kundens verksamhet, paketera erbjudandet, till att skapa/ta fram långsiktig strategi är en viktig del I det dagliga arbetet. Du deltar i kundmöten med affärsområdenas prioriterade kunder och potentiella nya kunder samt följer upp resultatet med våra Account Managers.

Du övervaka marknadstrender, förändringar och kundbeteenden för att ta fram förslag på passande strategier och erbjudanden. Du genomför olika analyser genom våra BI-system och delar med dina insikter till organisationen.

Förutom att ha känsla för affärer är det också viktigt att du tycker om att bygga starka relationer, både internt och externt. För att lyckas i din roll bygger du aktivt relationer i hela företaget på nationell nivå och arbetar operativt med Business Area-teamen för att bygga upp förtroende. Till exempel ett nära samarbete med teamchefer och försäljningschefer på filialerna.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en akademisk examen inom området IT/ Teknik eller annan relevant utbildning inom området.
- Minst 3 års erfarenhet från affärsområdet.
- En stark kommunikationsförmåga på både svenska och engelska i "affärsområdesspråket"
- Erfarenhet av att representera, till exempel genom presentationer och tal.
- B- körkort.

Det är meriterande om du har
- Ledarskapserfarenhet tidigare, kan vara erfarenhet som teamledare, projektledare eller som handledare av något slag.
- Erfarenhet av budgetarbete
- Erfarenhet från bemannings- och rekryteringsbranschen från affärsområdet IT / Teknik
- Erfarenhet av att arbeta med affärsutveckling

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

Vi söker dig som person som är ambitiös och disciplinerad, med pålitlighet som en av sina främsta egenskaper. Du är entusiastisk och aktiv, samtidigt som du behåller lugnet i alla situationer. Din uthållighet vilket gör att du alltid levererar resultat. Du är eftertänksam, men också spänningssökande, och har förmågan att hålla dig kontrollerad och samlad även under press.
Att vara en medarbetare som starkt förhåller sig till vårt företags värderingar är naturligtvis också givet!

Övrig information:

Resor: I denna roll kommer du även att resa inom Sverige upp till 4-6 dagar per månad.

Vår rekryteringsprocess

Sök tjänsten genom att klicka på skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil.

Det första steget i rekryteringsprocessen är två urvalstest som vardera tar ca 15 min att slutföra. Ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av Michelle.borin@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vårt mål är att erbjuda den bästa arbetsplatsen och vår företagskultur präglas av tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. Som Staffing & Recruitment Assistant blir du en del av ett team som lever upp till dessa värderingar varje dag. Vi tror på att ha roligt på jobbet, sprida positiv energi, nå imponerande resultat och att alltid vilja utvecklas! #weareacadedemicwork

Vår kultur & våra värderingar

Vår mission – We make people grow

Instagram@academicwork

Facebook

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2024
  • Ansök senast: 3 oktober 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Market Director Arkitema

Market Director Arkitema

14 november 2024

Business Area Manager Automotive

13 november 2024