OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?
ISS har inlett ett nytt och spännande samarbete med en stor kund inom fordonsindustrin med flertalet siter i Sverige. Vi söker nu tre Business Area Managers med uppdrag att nå gemensamt uppsatta mål tillsammans med kunden och säkerställa en hållbar serviceleverans. Är du en serviceinriktad, affärsdriven och engagerad ledare som vill utveckla människor och kundens verksamhet? Då kan den här rollen vara din nästa utmaning.
Om rollen
Som Business Area Manager får du ett variationsrikt och ansvarsfullt jobb. Rollen innebär ett ansvar för en del av kontraktet (Business Area) och omfattar ca 4-8 siter beroende på område. I ditt ansvarsområde ingår personalansvar för Platschefer, kontinuerlig utveckling inom leveransen och relationen med kund. Serviceleveransen består av såväl industri- och fastighetstekniska tjänster som städ och arbetsplatsservice, som främst sker med egen personal. Arbetet innebär att genom gott ledarskap utveckla och motivera platsorganisationer för att uppnå såväl funktionstekniska resultat som kundnöjdhet hos kundens medarbetare inom ramarna för given budget. Arbetet med kund genomförs inom ramarna för ett partnerskapsavtal vilket gör att du är länken mellan kund och leverantör på Regionnivå. Det innebär att du arbetar tätt tillsammans med kund och dess beställarorganisation för att säkerställa att vi vinner tillsammans.
Du får ett såväl ekonomiskt resultatansvar som ansvar för underställd personal. Du rapporterar till Key Account Manager och ingår i kontraktets ledningsgrupp.
Dina viktigaste arbetsuppgifter och ansvarsområden, blir att:
• Proaktivt arbeta med kundrelationen och partnerskapsarbetet
• Leda det taktiska utvecklingsarbetet
• Säkerställa god insikt i kundens verksamhet för din verksamhet
• Säkerställa att leverans sker gentemot kund i enlighet med gällande kontrakt
• Bidra till god arbetsmiljö och optimala förutsättningar för kontraktets medarbetare
Placeringsort: Västra Götaland eller i närhet till västra Götaland med möjlighet till arbete från distans ett antal (2-3) dagar i veckan.
Vi erbjuder
Vi tar ansvar för att ge dig de bästa förutsättningarna och det stöd du behöver för att lyckas i uppdraget. Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du kommer få stort utbyte av. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet.
Vem söker vi?
Du har relevant högskoleutbildning med inriktning mot teknik alternativt ekonomi och har minst 7 års erfarenhet i ledande position från entreprenad-, industri- eller servicesektorn. Rollen innebär ett stort kommersiellt ansvar och för att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är trygg och erfaren när det kommer till att utveckla kundrelationer samt har god förhandlingsvana. Utbildning inom ledarskap är meriterande. Rollen kräver att du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Som person är du relations- och resultatorienterad. Du är en duktig kommunikatör och presentatör med förmåga att skapa engagemang hos både kund och medarbetare. Din analytiska förmåga är god och du har en förståelse för sambandet mellan kostnader, intäkter och de kritiska faktorer som påverkar leveransen. Vidare tror vi att du är en affärsmässig person med en stor portion entreprenörsanda.
Din ansökan
Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan, dock senast 6 januari. Planerad anställningsstart är den 1 maj, men kan komma att ske tidigare. I din ansökan bifogar du CV, vi önskar ej personliga brev. Med anledning av GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail. Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller intervjuer, tester och referenser.
Varmt välkommen med din ansökan!