Business Area Manager till Sergel

Arbetsbeskrivning

Creating opportunities for people and businesses
Vi är ett företag med en hjälpsam kultur där vi bryr vi oss om varandra, stärker individer genom goda insikter, omtanke och stort engagemang. Tillsammans jobbar vi med ett tydligt ägandeskap och delat ansvar gentemot våra uppdragsgivare som genererar långsiktiga och lojala affärsrelationer. Vi jobbar alltid för att hitta nya affärsmöjligheter, utmana marknaden och därmed bli än mer konkurrenskraftiga. Vi vill ständigt bibehålla en kultur där våra medarbetare kan utvecklas tillsammans med företaget och ha roligt med sina kollegor på vägen. 

Vill du jobba med förändring och driva förflyttning? Då ska du komma till Sergel!  Vi söker just nu en Business Area Manager (BAM). För att lyckas i den här rollen så behöver du kliva in med ett tydligt engagemang, ägandeskap och driv. Är det dig vi söker? Sök nu vi träffar kandidater löpande. 
Om tjänsten
I rollen som BAM kommer du att ta ett utökat helhetsgrepp inom ett specifikt affärssegment/nisch. så väl som ett övergripande ansvar för nyförsäljning. BAM identifierar i vilka sammanhang vi ska synas, vilka utmaningar för kunden som vi ska fokusera på, samt prioriteringsordning för dessa. Målet för BAM är att ta Sergel till att vara den ledande leverantören i den specifika nischen som denne ansvarar för. På sikt när affärsområdet växer alltmer så är tanken att BAM kan börja rekrytera in sitt eget kundteam för att nå ytterligare tillväxt.
Som Business Area Manager:
Är du ansvarig för 80% av det totala försäljningsfokuset inom sitt område/nisch
Mäts du på affärsområdets tillväxt.
Har du ett fullt ägandeskap av New Sales inom sin nisch och prospekterar hela segmentet
Inkluderar dialog mot produkt och marknadsavdelningen för att säkerställa att vi i erbjuder bäst-i-klass-tjänster inom den specifika nischen,
Är du ansvarig kontaktperson för kampanjer som genomförs med stöd från marknadsavdelningenVem söker vi ? 
För att lyckas i rollen så ska du brinna för att skapa och driva igenom nya affärer samt ha förmåga att se affärers långsiktiga betydelse och resonerar utifrån ett strategiskt perspektiv. Du strävar alltid efter att etablera trovärdighet, förtroende och nå inflytande hos utvalda kunder eller kontakter. Ditt arbetssätt präglas av resultat, struktur och affärsmässighet. Vidare har du lätt för att samarbeta på alla nivåer och är mycket kommunikativ. På ett affärsmässigt och professionellt sätt ska du ha förmågan att initiera och driva utvecklingen av säljprocessen och dialogen med kund. Som person är du inte rädd för att få din röst hörd och fatta de beslut som krävs för att ditt affärsområde och hela verksamheten i stort ska nå önskvärda resultat.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid med startdatum enligt överenskommelse.
Stationerad i Stockholm

Känner du igen dig? Ansök nu! Vi träffar kandidater löpande. Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att ta kontakt med Managing Director Erik Wennhall, erik.wennhall@sergel.com eller Rekryteringsansvarig Anna Hedin, anna.hedin@sergel.com. 
Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sergel Kredittjänster
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 7 juni 2021
  • Ansök senast: 29 juni 2021

Liknande jobb


Interim fastighetschef till Kalmar!

Interim fastighetschef till Kalmar!

23 december 2024

Uthyrningschef till AB Gavlegårdarna

Uthyrningschef till AB Gavlegårdarna

20 december 2024

20 december 2024

Områdeschef

Områdeschef

19 december 2024