OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du med varierande arbetsuppgifter där du får mycket eget ansvar och stor insyn i organisationen? Tycker du om människor och service? Är du social och strukturerad? Då tror vi att rollen som Business Assistant på Semcon i Trollhättan kan vara något för dig.
Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara
- Administration inom försäljning, ekonomi, personal & projekt
- Fakturering & kostnadskontroll
- Säljstöd, CRM och kundkontakt
- Introduktion av nya medarbetare
Du arbetar mycket nära chef och stöttar i stort som smått. En mycket viktig del är att få våra konsulter att trivas på Semcon genom att tillsammans med chef ordna luncher, frukostar och olika kvällsaktiviteter så som julfester. Du har ett ansvar för att kontoret är trevligt att komma till vilket kan innebära t ex kontakt med städbolag och fastighetsvärd samt olika inköp till kontoret. I rollen finns stora möjligheter att utvecklas inom olika områden där din personlighet och kunskap passar bäst.
Vi tror att du har med dig:
- arbetserfarenhet som Business Assistent, Admin Officer, Office Coordinator, Managment Assistent eller motsvarande
- vana av att arbeta med administrativa ekonomisystem
- en mycket god kommunikationsförmåga
- goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- en ekonomisk förståelse som du lätt kan applicera i praktiken och i ett affärsperspektiv
Det är även meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi, HR, organisation eller liknande.
Semcon är företaget som sätter människan först vilket innebär att vi erbjuder flexibla arbetstider och remote work i den utsträckning som arbetet tillåter. Vi månar mycket om våra medarbetare och har kollektivavtal, friskvårdsbidrag och ett bidrag så de kan utrusta hemmakontoret. Vi har huvudkontor i Göteborg och ett femtontal kontor spridda över stora delar av Sverige. Trollhättan tillhör Region Mid tillsammans med Linköping och Jönköping och du kommer arbeta nära Business Assistent i Linköping. I tjänsten kommer det också ingå att i samarbete med denne stötta Jönköpingskontoret.
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Area Manager Risto Kesti 0727-441300.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt! Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lina Jäderborn
Fredrik Hartman
Karl-Johan Svennenfors