Business Assistant - Avdelningsassistent

Arbetsbeskrivning

Är du serviceinriktad, förtroendeingivande och strukturerad? Då kanske du är vår nya assistentkollega i Stockholm! 
 
Som Business Assistant på Semcon är du avdelningens nav! Det innebär att du  Är en viktig bärare av kultur och värderingar,   Har en betydelsefull medarbetarrelation,   Har en direkt finansiell påverkan, och   Är avdelningschefens högra hand.  
 
De konkreta arbetsuppgifterna kan grupperas i tre huvudområden:  Ekonomi- och projektadministration, projektfakturering och kostnadskontroll   Personaladministration och rekryteringssupport   Säljstöd och –administration, CRM och kundkontakt  
I tillägg till detta ska vi inte glömma bort allt det där som krävs på kontoret, med post, kaffe och trivsel.
 
Mot ovanstående bakgrund tror vi att du bör ha jobbat som kvalificerad assistent och att du därför har en god egen uppfattning om vad jobbet innebär. Du har lätt för att samarbeta med chefer och konsulter på avdelningen liksom med övriga avdelningsassistenter runt om i Semcons organisation. Du har lätt för att följa men också där så krävs vidareutveckla rutiner och arbetssätt. 
 
Naturligtvis har vi en lång lista med krav på egenskaper, färdigheter och förmågor som vi tror är mer eller mindre nödvändiga. Vi tror att för att du ska passa för jobbet är det uppenbart för dej vad som behövs och vi undviker att skriva ut en lång lista med ord som självgående, kommunikativ, lagspelare och professionell. Möjligen kan vi poängtera att ekonomikunskaper är särskilt efterfrågade för att du ska bli ett bra komplement till övriga assistenter på vårt Stockholmskontor.Och att du måste vara flytande både på Svenska och Engelska som arbetsspråk i tal och skrift.
 
Det kan vara värt att framhålla att samtidigt som du blir en i gänget på Stockholmskontoret blir du en viktig komponent i att bygga upp en ny avdelning som går från 0 till 50 medarbetare under kort tid. Läs mer om vad avdelningen är och skall göra på www.semcon.com/sv/levelup  
 
Ansökan och kontakt 
Intervjuer kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträde till tjänsten sker så snart som möjligt. 
 
För frågor eller mer information om tjänsten, vänligen kontakta Anna Svartbo Lundquist 073-682 76 37 
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Semcon Sweden AB Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 27 juni 2017

Liknande jobb


Administratör till Barn- och ungdomskontoret

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

25 november 2024

HR-administratör

HR-administratör

25 november 2024

HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024