OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Var med och bidra till utvecklingen av framtidens mest hållbara transportkedja med marknadsledande molnteknologi! Grieg Connect expanderar i Sverige och söker nu ett antal nya Connectare till Karlstad. Teamet i Sverige kommer att ha utvecklingsansvar för flera spännande produktmoduler samt den pågående internationaliseringen utanför Norden.
Om tjänsten
Som Business Consultant har du en viktig roll som ansvarig för våra lösningar i kundens verksamhet. Rollen omfattar lösnings- och implementationsansvar samt kravställning in mot vår produktutveckling. Tjänsten är bred och omväxlande så ingen dag blir den andra lik.
Uppgifterna varierar från design tillsammans med kunderna till implementation och utbildning. Det kan handla om att skapa ett helt nytt digitalt systemstöd för en verksamhetsprocess eller att vidareutveckla lösningarna tillsammans med kundernas ledning och operativa personal. Att löpande mäta effekter och KPIer genom våra BI-lösningar är viktiga områden för våra Business Consultants som arbetar nära kundens ledning.
Rollen innebär eget kundansvar genom hela processen från sälj till implementation och vidare i förvaltning.
Utöver det löpande arbetet med konfigurering- och designarbete ingår det också att leda workshops i processdesign samt att hålla presentationer och föredrag på branschevents i Sverige och i utlandet.
Om dig
Som person är du ansvarsfull, målinriktad, lösnings- och utvecklingsorienterad. Du trivs i en föränderlig miljö där det ständigt kommer in nya spännande digitaliseringsuppdrag, där du får bidra med ditt engagemang för förbättring och utveckling. Att hålla föredrag och presentationer inför såväl stora som små grupper är något som du trivs med. Du är en lagspelare och är mån om människor runt omkring. Just nu söker vi flera Business Consultants;
- En med inriktning på logistik, lager och terminal-lösningar
- En med inriktning mot BI, ML/AI,
- En med ansvar för vår resursplaneringsmodul
Det är meriterande att ha goda kunskaper i MS Office, SQL, Power BI, felsökning i integration/EDI och ett antal stödsystem som Jira och processverktyg.
Om företaget
Grieg koncernen omsätter 10 miljarder och är verksam in flera maritima områden globalt. Huvudområden är rederi- och agentverksamhet, seafood, terminaldrift och digitala lösningar i form av affärssystem som molntjänster genom Grieg Connect.
Grieg Connect säljer och implementerar affärssystem som molntjänster till hamnar och terminaler. Branschen digitaliseras och Grieg Connect står för ledande teknologi och funktionalitet samt stort branschkunnande. Vi hjälper våra kunder att öka effektiviteten i digitala processer och genom att möjliggöra samverkan genom värdekedjan i våra öppna molntjänster.
Våra kunder arbetar hårt för att minska miljöpåverkan och öka säkerheten, och vi bidrar med lösningar som minskar resursförbrukning, beräknar miljöpåverkan och övervakar säkerheten på land och i farleder. Vår AI algoritm för kollision och grundstötningslarm övervakar och larmar när en olycka kan förutses, vilket bidrar till personsäkerhet och minskar risk för miljöpåverkan. Sjövägen är den mest hållbara transportformen av alla och blir allt viktigare även inom landet!
Om processen
I den här processen samarbetar vi med Testhuset. För frågor är du välkommen att höra av dig till Bengt Libäck 0705 944 72 77 eller Anne Pas Cederborg 0735 01 27 38.
Välkommen med din ansökan senast 14 december.
Kontaktpersoner på detta företaget
Björn Selin
054 21 15 00
Fredrik Månsson
070-605 55 22
Tommy Bang
0703-958107
Bengt Libäck
070 594 72 77
Louise Svanqvist
0706-17 76 64
Lennart Thorstensson
054-21 38 34
Platschef Bengt Libäck
054-219110
070-5947277
Göran Lejerwik
0706-17 44 49
Tommy Bang
0703-95 81 07