Business Controller

Arbetsbeskrivning

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och har idag cirka 2 800 anställda. IFS stödjer fler än 1 miljon användare över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Läs mer på www.ifsworld.com

För att stärka upp controllerfunktionen söker vi en Business Controller till IFS Sverige med placering i Göteborg. Du kommer att vara direkt involverad i ett pågående förändringsarbete och det finns en potential att påverka och bidra till resultat. Du kommer att arbeta i en stimulerande företagskultur med att skapa förutsättningarna för fortsatt tillväxt. Tjänsten omfattar stöttning i regionerna på den Scandinaviska marknaden dvs Sverige, Norge och Danmark och du rapporterar till Head of Business Control.

I rollen som Business Controller ska du bidra i förbättringsarbetet av befintliga finansiella processer och styrmedlen i IFS skandinaviska verksamhet. Vidare är bokslut, prognostisering och framförallt uppföljning och styrning av IFS olika produkter och projekt en central del i åtagandet. Det innebär många kontaktytor inom IFS Scandinavias Sälj-, Support- och Konsultorganisation. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Ansvar för framtagande av adekvata och korrekta analyser, beslutsunderlag och prognoser
• Ansvar att kommunicera analyser, beslutsunderlag och prognoser till ledare inom Sälj-, Support- och Konsultorganisation.
• Ansvar att bidra i bokslutsarbetet  
• Ansvar att bidra till uppföljning av IFS produkter och tjänster
• Ansvar att bidra i skapandet av månatliga prognoser, budget och treårsplanering
• Ansvar att bidra till förbättring av processer för uppföljning, planering och intern kontroll


Vi söker dig som är civilekonom med minst 5 års arbetserfarenhet som controller och med dokumenterad erfarenhet av verksamhetsstyrning. Vidare har du erfarenhet av att arbeta i en föränderlig miljö, samt vana att effektivt och framgångsrikt driva ett kontinuerligt förändringsarbete. Vi ser branscherfarenhet och/eller konsultverksamhet som en merit. Du är en drivande och affärsmässig person som tycker om att skapa resultat tillsammans med andra. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper som analytisk, handlingskraftig, prestigelös. Du är ärlig och lojal och är duktig på att kommunicera.  Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska samt goda kunskaper i Excel och en god IT- och systemvana.  

I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Jerrie AB och för mer information är du välkommen att kontakta Pierre Sander på 0763 41 34 11. Intervjuer och urval sker löpande med sista ansökningsdatum 16 april.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Mia Roos-Jonsson
0723-282253
Rekryteringskonsult Monica Lönnbom
076 160 79 15
Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Maria Hörnestam
076-3387646
Affärområdeschef Pierre Sander
0763-413411
Rekryteringskonsult Helena Bruman

Rekryteringskonsult Malin Persson
0735 12 44 98
Rekryteringskonsult Malin Persson
0735-12 44 98
Rekryteringskonsult Martin Dahlberg
076-3170741

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JERRIE AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 22 mars 2017

Besöksadress

ODINSGATAN 9 VÅN 4
GÖTEBORG

Postadress

ODINSGATAN 9 VÅN 4
GÖTEBORG, 41103

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024