Business Controller

Business Controller

Arbetsbeskrivning

I din roll kommer du bli du en viktig och stark kraft i Separetts ledningsgrupp. Utifrån verksamhetens affärsplan kommer du i huvudsak arbeta framåtriktad med att stötta dina kollegor i frågor gällande ekonomi och affärsutveckling.

I rollen ansvarar du för alla former av ekonomiska funktioner i Separetts drift och utveckling. Detta innebär ansvar för koncernbokslut, redovisning, likviditet, resultatuppföljning, kalkyler, bankkontakter, stat och kommun samt exportfrågor. Du är stöttande och rådgivande såväl på avdelningsnivå som till dotterbolag i Finland och USA med tillkommande så som Separett Gmbh.

Vi förväntar oss att du agerar som vår Business navigator där du bland annat arbetar med att;

• Bidra till att skapa optimala beslutsunderlag för olika delar i organisationen genom skarpa analyser av data och siffror bl a.
• Identifiera möjligheter och hot.
• Initiera aktiviteter som leder till ökad kundnöjdhet och ökat resultat.
• Bidra till framtida strategiarbete.

I rollen har du inget personalansvar, du rapporterar till VD och bidrar kreativt i lednings-gruppen.

Dina kvalifikationer

Vi söker en civilekonom med god verksamhets- och affärsförståelse, alternativt med motsvarande erfarenhet. Du har en hög utvecklad IT och systemkunskap, är en hängiven användare av Office och behärskar framför allt Excel på mycket hög nivå. Vi ser med fördel att du har erfarenhet från små eller medelstora bolag där teamkänslan och entreprenörsdrivet är tydligt.

Personliga egenskaper

För att du ska lyckas och trivas hos oss är det viktigt att du är en prestigelös lagspelare som har en härlig passion och förståelse för affären och verksamheten. Du skapar förutsättningar för bra samarbete. Vi på Separet utvecklas ständigt och för att lyckas med det krävs det att vi har modiga medarbetare som gärna provar nya arbetssätt och strategier.

Vidare är du analytisk, kommunikativ, pedagogisk och har förmågan att förklara ekonomiska samband även för icke ekonomer.
För oss är vår väl genomarbetade värdegrund viktig och det är viktigt att du trivs som bäst i en värderingsstyrd organisation.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder en bred roll där du får stora möjligheter att påverka, bidra med strategisk höjd och arbeta nära verksamheten. Vi ser också att rätt person får stora möjligheter att inom givna ramar forma och utveckla rollen. Vill du bli vår nya medarbetare och arbeta tillsammans med ett kompetent och glatt gäng i nybyggda lokaler är du varmt välkommen med din ansökan.

Din ansökan

Vid denna rekrytering samarbetar Separett med HR-strateg. Vi önskar din ansökan nedan senast den 17 april. För mer information kontakta HR-strategs konsult Henrik Hallström på 073 545 28 88.

Företaget

Separett AB med visionen att bidra till en högre livskvalitet för de många.

I över 40 år har det svenska familjeföretaget Separett utvecklat vattenfria toalettlösningar med syftet att öka livskvaliteten, underlätta vardagen och göra den mer bekväm för alla.

Separett AB grundades 1976 och idag används Separett produkter över hela världen. Separetts produkter gör det möjligt att spara vatten till något mer värdefullt än att spola bort sitt avfall med.

Idag lever 2 miljarder människor utan tillgång till en grundläggande toalettlösning - det är 2 miljarder för många. Tillsammans med olika organisationer har Separett bidragit med vattenfria och avloppsfria toaletter till så gott som alla kontinenter.

Separett med huvudkontor i Sverige och dotterbolag i Finland och USA är idag ca 35 anställda och omsätter ca 92 MSEK. Läs mer på www.separett.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HR Strateg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 mars 2021
  • Ansök senast: 18 april 2021

Liknande jobb


21 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024