OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Business controller till Vattenfall Customer Service Nordic
På Vattenfall Customer Service satsar vi på att bli en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och Sveriges bästa Kundservice.
Vi erbjuder dig därför ett mycket spännande arbete med fokus på utveckling. Här får du möjlighet att delta i en utvecklingsresa och möta förändrade marknadsförutsättningar i en organisation med fokus på ständiga förbättringar. Du erbjuds ett socialt arbete där du både får bygga upp nätverk och använda ditt befintliga nätverk för att skapa samarbete och goda relationer.
Som Business Controller är du den som planerar, föreslår och följer upp mål för verksamheten. Målen spänner brett över såväl kundupplevelse, kvalité, effektivitet, försäljning som medarbetarperspektiv. Analys och kontinuerlig rapportering är en central del av rollen och med din hjälp så ges förutsättningar för prioriteringar och beslut i verksamheten.
För att nå ut med resultat och analyser säkerställer Business Controller att rapporter och analyser är tillgängliga, i tid samt anpassat för mottagaren som kan vara ledningsgrupper, enheter inom kundservice eller våra uppdragsgivare. Rollen innebär också att stötta andra enheter men ibland innebär också rollen att utmana andra vilket kräver lite mod. Förmåga att hantera större datamängder samt att göra det komplexa enkelt är framgångsfaktorer.
Vattenfall Customer Service Nordic är ansvariga för kundservice via traditionella och digitala kanaler för Vattenfalls kunder i Sverige och Finland. Vår kundservice är belägen i Umeå, Solna och Helsingfors och sammanlagt är vi cirka 400 medarbetare som tillsammans stöttar Vattenfalls olika affärer via kundgränssnittet. Vi bidrar till Vattenfalls målsättning att hjälpa våra kunder att leva en klimatsmart vardag. Vi sätter stolthet i att skapa enkelhet och kundupplevelser i världsklass för våra kunder samt att leverera på överenskomna mål och att bidra till utvecklingen av Vattenfall och Vattenfalls varumärke. Vattenfall kundservice är uppdelat i en operativ del som hanterar alla inkommande ärenden som kommer från kund och en supportdel som stöttar verksamheten i form av effektiva processer, smarta systemlösningar, Controlling och även coaching-/utbildningsverksamhet för medarbetare och chefer. Rollen finns i enheten Business Performance Management som är en del av affärsområdet Controlling.
Dina kvalifikationer
Du har en ekonomisk eller statistisk utbildning på högskolenivå
God kommunikativ förmåga i tal och skrift, svenska och engelska.
Några års erfarenhet i roller som innehåller målsättningsarbete, KPI-uppföljning, managementrapportering och analys
Vana att hantera stora datamängder.
Det är meriterande om du har erfarenhet av utveckling av BI lösningar för affärssystem (t.ex. BIDS, Business Objects, Qlik, Microsoft Analytics och PowerBI) och/eller erfarenhet av förändringsarbete.
Som person beskrivs du bäst som noggrann, strukturerad, analytisk och med stort intresse för förbättringar. Du tycker om att arbeta självständigt men inser att många arbetsuppgifter löses bäst tillsammans med andra. Din sociala kompetens och pedagogiska förmåga är viktiga verktyg för att nå framgång i rollen. Har intresse för detaljer men kan också balansera detta med större perspektiv och har förmåga att omvandla analys till handling.
Vi erbjuder
Möjligheten att bidra till en fossilfri framtid inom en generation, varje dag!
Stora möjligheter att påverka din egen verksamhet.
Att jobba med kundservice i ett ledande elbolag i en internationell miljö
Ingå i en verksamhet där kunderna och våra medarbetare är utgångspunkten för allt vi gör.
Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könsidentitet och könsuttryck, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning.
Location: Umeå
För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef Mattias Hörling 070-393 31 63.
För information om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Peter Blixter 072-237 32 02.
Fackliga representanter är Shahriar Badiei (Akademikerna), Christer Von Ahn (Unionen), Mikael Mukka (SEKO), Cecilia Bodin (Ledarna). Du når alla via Vattenfalls växel, 08- 739 50 00.
Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast 26 maj 2021. Urval kan komma att ske löpande, vänta därför inte med din ansökan till sista dagen.
Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Säkerhetsprövningen omfattar registerkontroll och säkerhetsintervju. Drogtest är obligatoriskt för alla anställningar inom Vattenfall.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Thomas Isaksson