OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en erfaren Business Controller som vill vara med och bidra till vår fortsatta tillväxt. Vi erbjuder en spännande och utvecklande resa där du kommer få vara delaktig i uppbyggandet av Sernekes framgång i region Norr, Mitt och Öst.
Om tjänsten
Som Business Controller fyller du en viktig roll i att säkerställa att vi utför våra projekt i enlighet med uppsatta ekonomiska mål. Serneke består idag av totalt 5 olika regioner som täcker hela Sverige. Som Businesscontroller kommer du fördela din tid mellan Sernekes regioner Mitt, Norr och Öst.
Din placeringsort är Stockholm där du rapporterar till regioncontroller men du kommer också ha täta samarbeten med regionchefer, övriga controllers och medarbetare på ekonomiavdelningen. Det förekommer en del resor i tjänsten.
Som Business Controller är några av dina arbetsuppgifter att:
- Stödja regionchef, affärschefer, arbetschefer, projektutvecklare och projektledare i prognosarbetet
- Sammanställa och rapportera regionens prognos och utfall
- Stötta verksamheten i den ekonomiska uppföljningen
- Analysera och utvärdera regionens resultat och likvid samt föreslå åtgärder
- Implementera gemensamma rutiner, mallar samt system och säkerställa att dessa följer Sernekes rutiner
- Agera rådgivande och stödjande funktion i diverse ekonomiska frågeställningar
Din profil
Vi söker dig som trivs i en händelserik miljö där du får möjlighet att arbeta både strategiskt och operativt. Som Business Controller kommer du ha täta samarbeten med kollegor på olika interna avdelningar och vi söker därför dig som har en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tillsammans med andra. Vidare ser vi att du är strukturerad, har en god analysförmåga och ett genuint intresse för affärer samt gillar att arbeta i ett tillväxtbolag där du får stor möjlighet till att påverka.
För att vara den vi söker ser vi även att du:
- Är utbildad civilekonom eller motsvarande
- Har några års erfarenhet inom controlling och redovisning från entreprenad, anläggning eller från en projektintensiv bransch
- Behärskar Office-paketet väl och har erfarenhet av något redovisnings samt Bi-program
Serneke arbetar för att vara en inkluderande organisation och vi söker dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra.
Vi erbjuder
Hos oss får du en stimulerande arbetsplats med framåtanda och glädje. Serneke präglas av engagemang, mod, respekt och enkelhet och det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen. Hos oss erbjuds du ett flexibelt arbetssätt med mycket eget ansvar och en möjlighet att vara med och påverka din egen och vår verksamhet framåt.
Vi vill tillsammans skapa nästa generations bygg- och entreprenadbolag. Vi utmanar normer, strävar efter att tänka annorlunda och att hitta nya synsätt på gamla problem. Se mer om vad Serneke som arbetsgivare står för här (https://www.youtube.com/watch?v=IqMZ8CJ_m3k).
Låter det här som en tjänst som passar dig?
Tveka då inte att skicka in ditt CV och personliga brev. Har du frågor eller funderingar rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till vår rekryteringsspecialist Daniel Långberg på daniel.langberg@serneke.se
Urval och intervjuer sker löpande!
Om SernekeVår kärnverksamhet är organiserad i Serneke Sveriges fem regioner; Väst, Öst, Syd, Mitt och Norr. I varje region finns vårt erbjudande av tjänster inom entreprenad och projektutveckling med ett gemensamt resultatansvar. Koncernen har cirka 1 100 anställda.
Serneke är inte som andra byggbolag. Vi driver utvecklingen framåt genom att utmana normer, tänka annorlunda och hitta nya lösningar på gamla problem. För våra kunder, samhället och nästa generation. Vår vision är att ligga i framkant globalt inom utveckling av hållbara samhällsbyggen. Resan dit har redan börjat. Vill du åka med? Välkommen med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Celie Weinhöfer
+46 70 431 50 50
Linnéa Mattsson
0736876240
Jeanette Britan
Karina Andersson
0728556377