Business Controller

Business Controller

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vi söker nu för kunds räkning en Business Controller med start omgående. Är du erfaren och redo att kasta dig in i ett nytt äventyr - är detta tjänsten för dig.
Uppdraget är ca 6 månader långt, med goda chanser till förlängning och övertag av kunden.

Rollen innefattar framförallt att upprätthålla koncernens övergripande business controlling. Du kommer att arbeta nära övriga
medarbetare inom avdelningen såsom business controllers, affärsanalytiker samt ekonomienheten, samt därtill relevanta stakeholders i verksamheten.

Mer specifikt innefattar arbetet:
• övergripande analyser av bokslut samt förberedande av presentationsmaterial till koncernledning och styrelse
• planering, koordinering och upprättande av budget och prognoser
• processägare för investeringsprocessen innefattande att förbereda regelbundna investeringsråd och säkerställa att fullgoda underlag finns tillhands innan dessa möten (främst koordinerande och kvalitetssäkrande)
• uppföljning och prognos samt rapportering av koncernens investeringsverksamhet
• underhåll av den ekonomiska styr- och uppföljningsmodellen
• uppföljning av företagsövergripande nyckeltal och KPIer

Personprofil
För att trivas och passa in hos vår kund ser vi att du har lätt för att samarbeta och kommunicera med kollegor och andra i din närhet - arbetet blir mycket enklare då. Vi ser gärna att du har lätt för att sätta dig in i nya saker och situationer, samt att du inte är rädd för att kavla upp ärmarna och självständigt ta tag i saker!

Krav för att vara en lämplig kandidat:
• ca 5års erfarenhet i en roll som Business Controller med bred erfarenhet inom yrket
• god numerisk förmåga
• god systemkunskap/-intresse där erfarenhet av Hypergene och Qlik eller liknande system är meriterande
• goda kunskaper i Excel och PowerPoint


Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Tillsvidareanställning på ca 6 månader
Plats: Malmö
Arbetstid: Kontorstider, flexibel arbetstid

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med stor möjlighet till vidare anställning direkt hos vår kund.
Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Pernilla Ingemansson.

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm

Henrik Petré

Carl Henrik Monsén

Lina Beaman

Åsa Almgren

Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon

Henrik Petré

Hanna Mattsson
0733-53 75 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2021
  • Ansök senast: 8 oktober 2021

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 34
None

Postadress

Sveavägen 159
Stockholm, 11346

Liknande jobb


28 november 2023