OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Studsvik offers a range of advanced technical services to the global nuclear power industry. Studsvik’s business focus areas are fuel and materials technology, reactor analysis software and technical platforms for handling, conditioning and volume reduction of radioactive waste. The company has over 70 years nuclear technology and radiological service experience. Studsvik has 510 employees in 7 countries and the company’s shares are listed on the Nasdaq Stockholm.
Är du vår nya Business Controller?
Om Studsvik
Studsvik vänder sig till den internationella kärnkraftsindustrin med kvalificerade tjänster inom avfallshantering, konsulttjänster samt bränsle- och materialteknik. Företaget har 70 års erfarenhet av kärnteknik och tjänster i radiologisk miljö. Studsvik har ca 500 anställda i 7 länder och företagets aktier är noterade på NASDAQ Stockholm.
Kort om tjänsten
Som Business Controller hos Studsvik säkerställer du en sund ekonomisk röd tråd i verksamhetens processer och en god kontroll över resultat, utveckling och prognoser.
Du ansvarar för att driva, utveckla och förankra budgetprocessen. Du är aktiv i din kommunikation och prioriterar en bred förankring i verksamheten där du tex medverkar i olika forum för att stödja och kontrollera verksamhetens framdrift. Du gör resultatuppföljningar och upprättar månadsbrev samtidigt som du medverkar i den visionära och strategiska utvecklingen av bolaget. En god förståelse för alla delar i ett ekonomiskt sammanhang krävs, såsom redovisning, cash, investeringar och Business Control. Du är en stark lagspelare samtidigt som du är självständig och tar stort eget ansvar.
Tjänsten är placerad i Studsvik med möjlighet till visst distansarbete. Du är del av ledningsgruppen för Bränsle och Materialteknik där huvuddelen av arbetet ligger men kan även rapportera funktionellt till andra affärsområdeschefer.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar:
• Uppföljning och analys av månads-, kvartals- och årsbokslut för tre affärsområden (7 bolag)
• Driva budgetprocessen
• Medverkan i ledningsgrupper, styrgrupper och projektgrupper
• Prognoser
• Riskbedömningar
• Diverse löpande arbetsuppgifter
Koncernspråket är engelska.
Kravprofil
Vi söker dig som har minst 10 års erfarenhet och som arbetat i en liknande roll några år. Du har en relevant utbildning inom området, helst civilekonom, och en djup förståelse för ekonomi. Du är analytisk och har dokumenterad erfarenhet av redovisning och Business Control.
Det är meriterande om du även har erfarenhet av Cognos.
Som person är du självgående, prestigelös, serviceinriktad, har lätt för att samarbeta samt förmågan att snabbt sätta dig in i nya saker. Arbetet kräver att du måste vara strukturerad, noggrann och ha både viljan och kunskapen att leverera med hög kvalitet.
Ansökan
Ansökan gör du på vår hemsida www.studsvik.com
Ytterligare upplysningar om tjänsten får du av:
VD Joakim Lundström, 0155-22 11 53 – joakim.lundstrom@studsvik.com
Ytterligare upplysningar om rekryteringsprocessen får du av:
HR chef Veronica Fors, 0155- 22 15 35 - veronica.fors@studsvik.com.
Sista ansökningsdag är den 15 november 2021, men rekryteringen pågår löpande under perioden så ansök så snart du kan.
Fackliga representanter
För Sveriges Ingenjörer:
Oscar Lemón
Tfn 0155-22 10 19
oscar.lemon@studsvik.com
För Unionen:
Juha Pellikka
Tfn 0155-22 16 34
juha.pellikka@studsvik.com
Vi har valt våra kommunikationskanaler för rekryteringen och undanber oss samtal från försäljare av relaterade tjänster.