OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Till vår kund söker vi nu en Business Controller. CBRE GWS är verksamma inom Facility Management. Vi är specialiserade på att leverera affärsstödjande servicetjänster i såväl kontorsmiljö som produktionsanläggningar och fastigheter. Kännetecknande för vår leverans är miljömedvetenhet, säkerhet och hållbarhet. CBRE GWS har verksamhet i 50 länder världen över och vi är sammanlagt ca 35 000 medarbetare.
Din roll
Detta är ett konsultuppdrag på inledningsvis på 6 månader som för rätt person kan övergå i en direktanställning hos kund, du kan också ta uppdraget som underkonsult.
I rollen som Business Controller är din huvudsakliga uppgift att följa upp CBREs kundkontrakt. Du kommer att ingå i ett sammansvetsat ekonomiteam där man värdesätter laganda och att ha roligt på arbetet. Arbetet sker för det mesta självständigt men en del moment kräver god samarbetsförmåga.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Månadsbokslutsarbete med resultat- och balansanalys samt rapportering
- Hantera stora mängder av data i Excel
- Budget- och prognosansvar
- Uppföljning av kunder och kontrakt; sammanställning av kundrapporter
- Ta kontakt med andra grupper som sitter i andra länder i.e Shared Service Center i Polen eller Operations i Sverige.
Din profil
Vi söker dig som har en universitetsexamen inom ekonomi gärna med inriktning på redovisning. Du har tidigare arbetslivserfarenhet i en roll som Business Controller och är självgående i arbetsuppgifterna. Vi ser även gärna att du har god erfarenhet från redovisning. Du är en duktig användare i Excel och har god systemvana, vidare behärskar du svenska såväl engelska i tal och skrift. Vi söker dig som gillar att arbeta i högt tempo och är självständig och driven i ditt arbetssätt. Du är även strukturerad och tydlig i din kommunikationsstil med en öppenhet för samarbete.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)