OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är controller eller redovisningsekonom som vill ha en snabb utveckling framåt genom att på kort tid få möjligheten att få erfarenhet av flera system och arbeta för olika verksamheter.
Som person är du affärsorienterad, analytiskt lagd och prestigelös. Du är självgående, strukturerad och noggrann samt har en förmåga att organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du trivs i en stöttande roll och har en stark vilja att effektivisera och förbättra. Vi ser att du har ett stort fokus på samarbete och du förstår vikten av god kommunikation.
ARBETSUPPGIFTER
• Marginaluppföljning
• Budget och prognos
• Uppföljning av månadsresultat
• Analys och rapportering
• Utveckling av processer
• Interna utbildningar
• Hantering av tidsredovisning
KVALIFIKATIONER
Vi söker sig som är utbildad civilekonom och som arbetat med redovisning, revision eller som controller i minst 2 år. Vi ser att du tidigare arbetat med budget, prognos och analysarbete i en stöttande roll. Har du kunskaper inom redovisning är det meriterande likväl som erfarenhet från tillverkningsindustrin.
Eftersom många av våra kunder är internationella arbetsgivare behöver du kunna uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska i tal samt skrift. Då rollen är affärsorienterad och analytisk förväntas du bidra med insikter och korrekt data för beslut.
• Kandidatexamen inom ekonomi
• Minst 3 års erfarenhet som ekonom
• God förståelse för redovisning
• Avancerande kunskaper i Excel
• Erfarenhet av MS Power BI och MS Power Query är meriterande
• Erfarenhet av flera ERP system och rapporteringssystem är meriterande
• Erfarenhet från digitalisering och byte av affärssystem är meriterande
ÖVRIGT
Bejoin är ett nystartat konsultföretaget för kvalificerade tjänster inom ekonomi i Mälardalen. Vi bistår företag och organisationer med konsult- och interimslösningar samt rådgivning.
Vi erbjuder dig en trygg tillsvidareanställning och du har en fast lön både på och mellan uppdrag samt 30 dagars semester. Det som gör oss unika är att vi erbjuder alla konsulter en sponsor med bred erfarenhet och som arbetat flera år inom interim management. Inför varje uppdrag genomför vi en behovskartläggning av befattningen som genomförs av uppdragets sponsor. Uppdragets sponsor är en senior interim konsult som under 1-2 dagar träffar kunden för att säkerställa att du har rätt förutsättningar att klara dina arbetsuppgifter och en person att rådfråga under uppdraget.