Business Controller

Business Controller

Arbetsbeskrivning

Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med vårt helägda dotterbolag Solnabostäder äger och förvaltar vi ca 4000 lägenheter och ca 200 lokaler i fastigheter runt om i Solna.

Stora underhållsprojekt tillsammans med vårt Projekt 1000, som är ett uppdrag att bygga 1000 nya lägenheter i Solna fram till år 2025, ger Signalisten en spännande tid i en expansiv region med stora utmaningar.

Trivs du som bäst när du får arbeta nära verksamheten för att optimera dess lönsamhet?
Vi söker dig som är Business Controller och som är redo att ta nästa steg i karriären. Du är en analytisk och lösningsorienterad person som trivs i en verksamhetsnära roll där ekonomi och uppföljning ligger i fokus.

Arbetsuppgifter och ansvar
Som Business controller på Signalisten kommer du att arbeta löpande med finansiell uppföljning och planering för bolaget som helhet, samtidigt som du arbetar nära affären och ledningen för att kontinuerligt stötta organisationens utveckling. Rollen innehåller också ett nära samarbete med många funktioner inom bolaget och ställer krav på att kunna kommunicera och tycka att det är givande med kontakter inom den egna organisationen. Det är en fördel om man tycker att det är roligt att förklara ekonomiska sammanhang för ”icke-ekonomer”.

Fokus är att blicka på ekonomin framåt, att hantera historiska utfall och extern redovisning ligger på andra personer inom vår avdelning men då det är en liten avdelning ser vi det som en självklarhet att hjälpas åt om det behövs. Du kommer att ha en central roll i ekonomistyrning, uppföljning och analys där du kommer analysera flöden och skapa prognoser. Signalisten växlar upp inför stora renoverings- och nybyggnadsprojekt och i rollen som Business Controller kommer du ha en viktig funktion att stötta i den ekonomiska projektuppföljningen.


Kompetensprofil
Kvalifikationer

- Akademisk utbildning inom ekonomi. Gärna Controller.
- Excel, Powerpoint, O365
- Erfarenhet från BI-system, vårt nuvarande system är Insikt
- Erfarenhet från projektredovisning och förståelse för K3
- 3 - 5 års erfarenhet från liknande roll
- Flytande svenska i tal och skrift.

Personliga egenskaper
Du har god samarbetsförmåga, är ödmjuk och pedagogisk och kan förklara komplexa frågor på ett enkelt sätt. Vi tror att du, liksom Signalisten, har ett stort intresse och förståelse för det digitala och förstår värdet av att skapa enkelhet i rapportering, processer och system. Du trivs i en roll där du både utmanas och får utmana för att ta arbetssättet och verksamheten framåt. Du är van att jobba strukturerat och trivs i en analytisk roll.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


Välkommen till vår arbetsplats
Signalisten är en allmännyttig bostadsstiftelse med cirka 75 anställda. Hos oss spelar du en viktig roll i ett litet företag som ger dig stora utvecklingsmöjligheter.

Alla medarbetare får en egen utvecklingsplan för att stimulera och utmana till yrkesmässig och personlig utveckling så att vi tillsammans kan uppnå våra övergripande affärsmål. Vår värdegrund är en viktig plattform för vårt arbetssätt, vilket innebär att vi arbetar långsiktigt, är engagerade, kunniga och ansvarstagande!

Vi vill att alla medarbetare ska må bra och vara friska så därför satsar vi på hälsofrämjande insatser och förmåner, till exempel massage på arbetstid, regelbundna hälsoundersökningar och friskvårdsbidrag.

Balans i både arbete och privatliv är viktigt och vi erbjuder ett personalstöd som ger privatrådgivning inom juridiska, ekonomiska och psykosociala frågor. För att behålla den höga trivseln anordnar vi t.ex. sociala aktiviteter, både på arbetstid och efter arbetstid, där hela organisationen har möjlighet att träffas. Det är viktigt för oss att ha roligt på jobbet!

Vårt kontor ligger i ljusa fräscha lokaler centralt i Solna med några minuters gångavstånd till Solna Centrum, tunnelbana, bussar och tvärbana. Vi är en rökfri arbetsplats vilket innebär att det inte är tillåtet att röka på arbetstid.

Tillsättning
Tillsättning sker snarast enligt överenskommelse.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 mån provanställning

Arbetstider
Arbetstider Måndag - Torsdag 08.00-17.00, Fredag 08.00-15.00
Distansarbete är möjligt upp till två dagar per vecka.

Ansökan
Registrera ditt CV senast den 31/5-2022. Vi tillämpar kompetensbaserad rekryteringsmetod vilket innebär att vi inte önskar något personligt brev i ansökan. I ditt CV vill vi att du visar att du matchar kvalifikationerna som nämns i annonsen. Uppge även ditt löneanspråk när du ansöker. Personlighetstester kommer att användas i rekryteringsprocessen.

Frågor om tjänsten
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta chef Peter Francke, ekonomichef, peter.francke@signalisten.se

Frågor om rekryteringsprocessen
Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Tove Öjes Lundell, på tove.ojes@signalisten.se

Annonsering och rekryteringsval
Observera att vi redan gjort vårt val av annonseringsforum och rekryteringsmetod, varför vi avböjer oss säljare inom dessa områden.

Bostadsstiftelsen Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med det helägda dotterbolaget Solnabostäder äger och förvaltar Signalisten cirka 4 000 lägenheter och knappt 200 verksamhetslokaler i fastigheter runt om i Solna. Vi hyr även ut drygt 6000 bilplatser inklusive de som hyrs ut på uppdrag av Solna stad. Signalisten har cirka 75 anställda.

Stora underhållsprojekt och omfattande nyproduktion ger Signalisten en spännande tid i en expansiv region med stora utmaningar. Var med du också och utveckla Signalisten och Solna!

Vill du veta mer om Signalisten?
Läs mer om vår arbetsplats och vad vi kan erbjuda dig på www.signalisten.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Olivia Öhrström

Sammanfattning

Besöksadress

Skytteholmsvägen 39 A
None

Postadress

Box 1104
Solna, 17122

Liknande jobb


27 december 2024

C&A and Spare Parts Business Controller

C&A and Spare Parts Business Controller

23 december 2024

21 december 2024